Ongepaste reclame

Reageer

Re: Ongepaste reclame

Heel goed dat die weg is! :D

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Ongepaste reclame

Miels schreef: do 17 okt 2013, 21:30
Hij zou maximaal 3x per bezoeker per dag getoond mogen worden, en dat is nu duidelijk niet het geval.


We kunnen niet zonder reclame om de kosten van deze site te dekken, dat mogen alle gebruikers zich overigens ook realiseren. Dus al moet ik er 10 x per dag naar kijken, soit. Maar het mag niet zo zijn dat een banner alle knopjes op de onderste 3 cm van een scherm onbereikbaar maakt. En dát was hier eigenlijk het grote probleem. Al gebeurt dat maar 1 x per bezoeker per dag, dan nog is dat één keer teveel.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Re: Ongepaste reclame

Jan van de Velde schreef: do 17 okt 2013, 22:55
We kunnen niet zonder reclame om de kosten van deze site te dekken, dat mogen alle gebruikers zich overigens ook realiseren. Dus al moet ik er 10 x per dag naar kijken, soit. Maar het mag niet zo zijn dat een banner alle knopjes op de onderste 3 cm van een scherm onbereikbaar maakt. En dát was hier eigenlijk het grote probleem. Al gebeurt dat maar 1 x per bezoeker per dag, dan nog is dat één keer teveel.


Mee eens. Wanneer we die reclame-inkomsten nodig hebben, kan ik er wel mee leven dat er op een paar vaste stukjes van het scherm reclame vertoond wordt. Maar als die reclame delen van het forum zelf onzichtbaar maakt zodat je voortdurend bezig bent reclame weg te klikken om het forum te kunnen bekijken en/of gebruiken is dat het paard achter de wagen.

Berichten: 546

Re: Ongepaste reclame

Daar ben ik het roerend mee eens. Neem bijvoorbeeld die HP-advertentie boven de mededelingen: die is totaal niet hinderlijk. Geen sta-in-de-weg en alleen op de hoofdpagina.

Berichten: 1.617

Re: Ongepaste reclame

't is zo te zien opgelost! Bedank voor de moeite.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.559

Re: Ongepaste reclame

Van de regen in de drup noemen ze dat :P

Krijg nu een reclame van "DAS" te zien, die een veel belangrijker deel van het scherm blokkeert...
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.351

Re: Ongepaste reclame

Klopt, die zie ik ook. Zeer hinderlijk.


Naamloos.png
Naamloos.png (167.75 KiB) 1380 keer bekeken
Contra principia negantem disputari non potest.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Ongepaste reclame

Voor mij idem.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Ongepaste reclame

Ook dit was een vergissing van ons mediaburea; de banner van DAS is uit de roulatie genomen.


Discussie over betalen om de site bannervrij te maken heb ik afgesplitst
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.351

Re: Ongepaste reclame

En de volgende advertentie die hinderlijk groot is! Dat de Ford Transit een ruime bestelauto is betekent nog niet dat hij zo'n ruime plek op het scherm mag innemen.


Naamloos.png
Naamloos.png (190.58 KiB) 1378 keer bekeken
Contra principia negantem disputari non potest.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Ongepaste reclame

En hoppa, die is ook uit roulatie. Ik heb vanmiddag ook nog even met ons mediabureau gebeld omdat dit toch wel vervelend wordt. Nogmaals excuses.


Overigens is de Kyocera-banner weer geactiveerd. Nu wordt hij maximaal 2x per 24 uur aan een bezoeker getoond.

Laat het vooral weten als jullie storend gedrag tegenkomen (bijv. dat je niet op de close button kunt drukken). Daarbij is het wel nodig dat je ook vermeld welke browser je gebruikt, inclusief versie en eventueel relevante plugins. Ik heb het net getest, maar bij mij komt de banner echt pas naar boven als je er op komt met je muis, en de close-button is wel degelijk te gebruiken. Dus als dat bij iemand anders is vermoed ik dat er iets verbeterd moet worden aan de code achter de banner, zodat het bij alle browsers goed zal werken.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.523

Re: Ongepaste reclame

Ik vind het geen goed idee dat de moderatoren energie zouden gaan stoppen in het spotten en beschrijven van hinderlijke advertenties. Het kost tijd en het geeft ergernis. Wat me ook niet bevalt is dat de trouwste bezoekers, met name moderatoren, de maximale advertentiedruk te verduren krijgen omdat ze het forum vaak bezoeken. Het risico is dat we ze kwijtraken.


Nog een grote, van Exact:

AdvertentieExact.png
AdvertentieExact.png (186.11 KiB) 1379 keer bekeken

Re: Ongepaste reclame

Het zijn vooral die grote advertenties die over delen van het forum heen schuiven die mij de grootste ergernis geven. Ik heb die kwestie al eerder onder de aandacht gebracht, en ga dan ook niet meer op ieder nieuw geval reageren. Wat dat betreft sluit ik mij aan bij jkien. Nette advertenties die in hun toegewezen hokje blijven zijn geen probleem, maar advertenties die over het forum heen schuiven en die je dan weer moet wegklikken zou je wat mij betreft moeten verbannen.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Ongepaste reclame

Op een ander forum maakte ik ooit de vergelijking met een bushokje. Primaire functie bij het bushokje is een faciliteit bieden voor mensen om beschut te wachten op de bus. Om die faciliteit te bieden moeten er wel inkomsten zijn, in de vorm van reclame dus. Geen probleem, dat accepteert iedereen. Maar die reclame bij bushokjes zit niemand in de weg.


Dat kan op het forum ook: bannertje in de header, bannertje in de footer, bannertje aan de zijkant. Maar hang de reclame alsjeblieft niet voor de ingang van het hokje of om het bankje heen, want dan stoort het de primaire functie van het bushokje. Dat gebeurt hier op het forum wel: de reclame stoort de primaire functie van het forum: het normaal kunnen lezen ervan. Iedere keer dat je zo'n overlay ziet irriteert dat, simpel zat. En inderdaad: de vaste bezoekers (die het meeste waardevol zijn voor de continuïteit van het forum) irriteer je nu het meest, met als risico dat juist die weg blijven.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Ongepaste reclame

Miels schreef: ma 21 okt 2013, 21:54
Ik heb het net getest, maar bij mij komt de banner echt pas naar boven als je er op komt met je muis, en de close-button is wel degelijk te gebruiken. Dus als dat bij iemand anders is vermoed ik dat er iets verbeterd moet worden aan de code achter de banner, zodat het bij alle browsers goed zal werken.
Nee, ik (chrome en W7) zie helemaal geen banner onderin mijn scherm. Zodra ik echter met mijn muis in de buurt van de onderste 2-3 cm van mijn scherm kom floept dat ding tevoorschijn en maakt alles onderin mijn scherm onbereikbaar. Als mijn scherm toevallig zo staat dat mijn replyvenster onderin staat gebeurt dat bijv tijdens het opmaken van een nieuw bericht. En zolang ik op dezelfde pagina blijf kan ik op close klikken tot ik een ons weeg, dat ding blijft tevoorschijn springen als ik met mijn muis onderin durf te komen.

Heel erg bijzonder ontzettend irritant. :evil:

De enige vooruitgang is dat me dat per dag niet zo vaak meer overkomt. Maar bij iemand die minder post zal dat relatief vaker gebeuren en dus irritanter zijn.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer