Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Kijk in dat kader maar naar de errors van deze morgen. Even één klein dingetje over het hoofd zien, en je loopt tegen grote problemen aan: het niet meer werken van het hele forum. Gelukkig testen we altijd alles eerst. :)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 201

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Ik zag al een topic over een informatica forum alleen die was al ouder dan een jaar dus ik dacht misschien zal ik het nog eens suggereren.


Wat dachten jullie van een informatica forum? Naar mijn idee is er genoeg animo voor, aangezien je vaak softwarematische vragen ziet. Echte nadelen zie ik zo net nog niet. Het enige wat er mis kan gaan is dat er misschien een beetje weinig wordt gepost, alleen dat event zichzelf meestal wel binnen een paar maanden. Als dit niet het geval is kan het forum natuurlijk altijd weer weg.


Worth to try in my opinion :)
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Ik zag al een topic over een informatica forum alleen die was al ouder dan een jaar dus ik dacht misschien zal ik het nog eens suggereren.
Ik weet niet naar welke je refereert (linkje is altijd handig), maar ik sta nog steeds achter wat in dit topic ook al wordt gemeld: http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...?showtopic=9686


Dat komt neer op het volgende: alle (of in ieder geval de meeste) wetenschappelijke onderdelen van informatica kan je nu al onderbrengen in wiskunde (of eventueel natuurkunde). Het uitwerken van iets in een bepaalde programmeertaal is meer uitvoerend dan wetenschappelijk, en bovendien zijn er al genoeg fora op hierover elders op internet, met meer mensen met kennis van zaken dan hier.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 201

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Al genoeg andere forums erover vind ik persoonlijk niet echt een archument :) Er zijn ook andere wiskunde fora, ruimtevaard fora, psychologische fora en waarschijnlijk ook meer. Een forum moet toch ook uitbreiden op z'n tijd? En er lopen hier denk ik ook genoeg mensen met de benodigde kennis rond. Ook vind ik een informatica forum wel passen bij een wetenschapsforum. Ook zijn toch niet alle softwarematische vragen in te delen bij wiskunde?


Afwachtend op uw reactie
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

Berichten: 249

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Rammelslakje schreef:Al genoeg andere forums erover vind ik persoonlijk niet echt een archument :) Er zijn ook andere wiskunde fora, ruimtevaard fora, psychologische fora en waarschijnlijk ook meer. Een forum moet toch ook uitbreiden op z'n tijd? En er lopen hier denk ik ook genoeg mensen met de benodigde kennis rond. Ook vind ik een informatica forum wel passen bij een wetenschapsforum. Ook zijn toch niet alle softwarematische vragen in te delen bij wiskunde?


Afwachtend op uw reactie

Toch is informatica veel meer, bijvoorbeeld: systeem ontwikkeling, beheer van informatie systemen, universele informatiekunde, gestructureerde analyse. Weetjes over hardware, software. Juridische aspecten.


Dat wat ik op WSF zie over informatica is dus imo veel te weinig om een informatica deel te "rechtvaardigen". Groten deels gaat het een beetje over software of er is wat met een browser. Programmeer problemen kunnen ook eventueel onder wiskunde onder gebracht worden.


Tevens zal het ook zo zijn dat wanneer er steeds meer animo voor informatica is (en dan in de meest ruime zin van het woord), wat afgeleid kan worden uit de topics die aangemaakt worden, er van zelf wel een informatica deel komt.

Berichten: 201

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Ok fair enough for me
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Tevens kan ik me voorstellen dat iemand die zich serieus met informatica bezig houdt, zich kan eraan kan ergeren wanneer er vragen komen als 'help, m'n beeldscherm is kapot' of 'aaaah, m'n PC doet 't niet meer'. Dan begint het een beetje te lijken op het medische forum, waar iedereen met zijn persoonlijke medische problemen naar toe komt.


Dat er uiteindelijk vragen in deze trant worden gesteld is best logisch en ook niet uit te sluiten. Voordat er een forum over informatica wordt gestart moet er eerst naar het aantal topics wat hierover gaat worden bepaald. Alle 'help, ik heb een probleem met m'n weet ik veel wat' vragen mag je hierbij niet meetellen. Dan hou je bijna niks meer over.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 415

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

aardkunde verdient echt een eigen hoofdstuk, ik heb al genoeg onderwerpen voorbij zien komen. Alledaagse wetenschap en overig technisch is echt een vergaarbak.


deelgebieden:

aardrijkskunde, geologie, geofysica, geodesie, weerkunde, klimaat, aardbevingen, vulkanen, tsunamis, delfstoffen, landmeetkunde, NAP, GPS, GIS.
Don't just talk, show your work.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Inderdaad is Alledaagse wetenschap een vergaarbak voor alle technische wetenschappen die niet voldoende topics kennen om een eigen forum te krijgen. Ik denk dat dit met aardkunde ook zo is. Het risico is dat je dan een "dood" forum krijgt. Ofwel een forum waarin slechts af en toe iets gepost wordt. Wat misschien zou kunnen is een combinatie van aardkunde en duurzaamheid, die hangen toch wel vaak met elkaar samen of hebben in elk geval raakvlakken. Maar pas als er echt genoeg topics zijn dat er echt genoeg grond is voor een apart subforum, wordt dit subforum geopend. Eerder niet.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Omdat er de laatste tijd een slotjesoorlog is in het huiswerkforum, zou het niet mogelijk zijn dat als ja een nieuw topic probeert te openen, er al automatisch in de topic titel iets in de aard van "[typ hier vakgebied]" komt te staan?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Als ik het goed heb begrepen gaat dat mogelijk worden met de nieuwe forumsoftware. Helaas zitten we krap in technici en duurt het dus een tijdje voor we daarmee kunnen gaan werken.

(de slotjes deel ik ook liever niet uit, maar het is niet anders. Zie evt http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...showtopic=50861 )
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 175

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Waarom is er geen appart filosofie forum? Wat mij toch een zeer belangrijke wetenschap lijkt. Het is nu samengeveegt met theologie. Wat toch wel ernstig is. Ik zie het verband niet tussen filosofie en theologie.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Ik zie het verband niet tussen filosofie en theologie.
Niet? Lees dan eens wat topics aldaar.

Berichten: 175

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

1 schreef:Ik zie het verband niet tussen filosofie en theologie.
Niet? Lees dan eens wat topics aldaar.

Maar dan kun je gerust ook een filosofie natuurkunde forum maken.


Filosofie houd zich volgens mij bezig met ideeën en theorien over de wereld en de werkelijkheid en de mens. Dus waarom moet dat bij theologie en niet bij ieder ander? En daarom maak er een appart forum van toch? Zo lijkt het alsof filosofie over theologie moet gaan. Daarbij is de aanpak van een theoloog ten opzichte van een kwestie heel anders dan die van een filosoof en zijn de kwesties ook heel anders.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

De link ligt meer andersom: er zijn veel theologisch onderwerpen die vanzelf in filosofie uitlopen. In die richting is er een behoorlijke overlap, dus vandaar...
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer