Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Reageer
Berichten: 2.589

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Ik vind het allemaal nog prima hoor


Jup ik ook maar ben zo verknocht aan dit forum dat ik graag alles op de voet wil volgen.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

maar ben zo verknocht aan dit forum dat ik graag alles op de voet wil volgen.
Je gaat toch ook niet 's zomers al in Madrid kijken wat de Sint allemaal voor je aan het inpakken is??
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 2.589

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Je gaat toch ook niet 's zomers al in Madrid kijken wat de Sint allemaal voor je aan het inpakken is??


nee maar er wordt ook een beleidsverklaring gemaakt voor de volgende 4 jaar zie je? (tja die komen dat nooit na...)

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

maar ben zo verknocht aan dit forum dat ik graag alles op de voet wil volgen.
Het probleem van dingen van tevoren aankondigen is dat er verwachtingen komen. En teleurstelling is het verschil tussen verwachting en realiteit, dus hoe meer verwachtingen, hoe groter de kans op teleurstellingen. Neem daarbij de opmerking van DPW mee dat wij ook maar vrijwilligers/amateurs zijn, en je zult het snappen. Tegen de tijd dat er een echte boterham met WSF verdient kan worden gaat het misschien anders...


Er is natuurlijk wel een manier om meer te weten te komen, en dat is een actieve bijdrage leveren aan WSF. Achter de schermen zijn we zeer transparant...
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Het is vooral dat we al het werk in onze vrije tijd doen. Iedereen die zich inzet voor het forum zit nog op de één of andere school of is full time aan het werk. Naast alle andere verplichtingen (sport, vrienden, enz) komt dus nog dit forum. Heel leuk natuurlijk, maar het kost wel tijd. En zeker zoiets als LaTeX maak je niet even tussen neus en lippen door. En we moeten er natuurlijk zeker van zijn dat iets 100% werkt, voordat we het echt implementeren. Want we willen natuurlijk niet dat het forum plat komt te liggen.


Hierdoor kunnen we nu eenmaal niet met zekerheid zeggen wanneer iets klaar zal zijn. Het is altijd een kwestie van "zo snel als reëel mogelijk". Maar, mocht je zin hebben om ook aan het forum mee te knutselen, dan ben je van harte welkom om jezelf aan te bieden!
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 2.589

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Het probleem van dingen van tevoren aankondigen is dat er verwachtingen komen. En teleurstelling is het verschil tussen verwachting en realiteit, dus hoe meer verwachtingen, hoe groter de kans op teleurstellingen. Neem daarbij de opmerking van DPW mee dat wij ook maar vrijwilligers/amateurs zijn, en je zult het snappen. Tegen de tijd dat er een echte boterham met WSF verdient kan worden gaat het misschien anders...  

begrijp jullie wel maar het kwam zo ineens in mij op daar straks, wel een topic voor vragen ivm toekomst gewoon niet samen een toekomst plan uitstippelen.

Begrijp het wel hoor.

Er is natuurlijk wel een manier om meer te weten te komen, en dat is een actieve bijdrage leveren aan WSF. Achter de schermen zijn we zeer transparant...
zouw ik zeker wel willen maar verloopig heb je niets aan mij ben nog te veel een klosser.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Zou het niet leuk zijn als we ook LaTeX in onze handtekeningen konden zetten?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Zelf ben ik niet zo'n voorstander van "flashy" of "opvallende" handtekeningen, maar "leuk" is subjectief natuurlijk :)
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Zou het niet leuk zijn als we ook LaTeX in onze handtekeningen konden zetten?
Nee :)
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

We willen juist hele sobere handtekeningen, zodat deze niet de aandacht van de inhoudelijke posts kunnen afleiden.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Ok dan, nu had ik net een ideetje voor een leuk onderschrift :) .

Berichten: 268

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Ik heb een suggestie voor een nieuwe functionaliteit:


Topics die in meerdere categoriën daadwerkelijk in verschillende categoriën weergeven.


Nu worden topics regelmatig verhuisd naar een andere categorie, omdat de berichten meer naar een andere categorie neigen. maar waarom zou je het topic niet gewoon in beide categoriën weergeven? Dit lijkt me een kleine aanpassing die met weing inspanning toegepast kan worden.
Het antwoord is 4

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Dit lijkt me een kleine aanpassing die met weing inspanning toegepast kan worden.
Was het maar waar. Dan was het zo gefixt. Maar zo simpel werkt het niet. Het forum wordt opgebouwd met behulp van een database waar alle posts, topics, fora, en nog veel meer aan elkaar gekoppelt is. Een dergelijke aanpassing zou een aanpassing van de gehele database betekenen. Je kan nu namelijk niet meerdere waarden van het zelfde type aan één gegeven koppelen, eenvoudig gezegd. Ter vergelijking: je auto kan niet tegelijk in de eerste en in de tweede versnelling staan. Het is óf 1 óf 2. met het forum gaat het net zo. Een topic hoort bij één specifiek subforum. Het topic kan wel verplaatst worden naar een ander subforum (schakelen van 1 naar 2) maar niet tegelijk in een ander subforum staan.


Daarnaast komt nog de vraag hoe je ervoor wil gaan zorgen in welke subfora een topic dan allemaal tevoorschijn komt als gebruiker zijnde. Hiervoor zou een checkboxsysteem gebouwd moeten worden.


Als laatste wil ik nog even kwijt dat het dan allemaal een stuk onoverzichtelijker wordt, plus dat je dan automatisch crossposten genereerd. Zit ik niet op te wachten. Mensen moeten gewoon even nadenken voordat ze iets plaatsen, en dan komt het goed. Af en toe een foutje is niet erg, daar zijn de moderators voor en die doen met liefde hun werk.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 268

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Ok, duidelijk. Mocht er toch ooit behoefte aan zijn, dan wil ik het best uitzoeken hoe dit aangepast zou kunnen worden. Ik ben nu sinds kort een beetje met php bezig en het is een behoorlijk eenvoudige programmeertaal, idem wat betreft mysql. Het zou zowieso geen optie moeten zijn dat de gebruikers dit gaan toepassen, slechts de moderators.
Het antwoord is 4

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Suggestie nieuw forum/functionaliteit

Ok, duidelijk. Mocht er toch ooit behoefte aan zijn, dan wil ik het best uitzoeken hoe dit aangepast zou kunnen worden. Ik ben nu sinds kort een beetje met php bezig en het is een behoorlijk eenvoudige programmeertaal, idem wat betreft mysql. Het zou zowieso geen optie moeten zijn dat de gebruikers dit gaan toepassen, slechts de moderators.


De taal mag gemakkelijk zijn. Je moet ook weten dat dit forum een heel complex systeem van bestanden is en wanneer je een kleinigheidje aanpast kan het al serieus mislopen. En dat maakt het werken aan een forum net zo lastig...

Reageer