[Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Moderator: Jan van de Velde

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Hmm op de site geeft ie 146 ppd.
nee, dat is het gemiddelde over de afgelopen 7 dagen. En er staan nog maar een dikke 1000 punten ingeleverd, 1000/7 = 140.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 76

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Dus opzich is het nog best goed?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Alle vouwwerk is goed ;) . Statistieken moet je alleen interpreterenzoals ze bedoeld zijn. Alleen als je met regelmaat vouwt komt de "24hr average" kolom van die extreme overclockers-site na verloop van een week ongeveer overeen met je werkelijke actuele dagproductie. Kwestie van de definitie van een gemiddelde....
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 76

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

haha oke.

Maar volgensmij is er nu wel iets mis.

150 ppd voor de cpu en 11.928,2 voor de gpu. :chinrub:

Berichten: 131

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

skleinhess schreef:Hmm op de site geeft ie 146 ppd.

Bij het programma heb ik nu Total PPD : 11.081,2


Zeker dat je de gegevens van het team goed hebt ingevuld?
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Berichten: 76

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Jah, sta wel onder het WSF ingeschreven.

CPU was klaar, maar blijft nu op 0% met project unknown

EDIT

Zo ziet het er nu uit :

Afbeelding

Berichten: 76

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

1tje failed op 95 procent. dammmm. ;)

Berichten: 131

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Nog even afwachten dan. Als alles goed gaat vouw je je snel de top 10 binnen.
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Berichten: 422

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

skleinhess schreef:Dankje!

Ben benieuwd of ik er tussen kom staan.

Heb voor mijn GPU 3.928.2 PPD op t moment, en CPU 3.982.1 PPD

Is dat goed?
Dat lijkt me voor jouw hardware wat aan de lage kant. De GPU kan inderdaad wel kloppen, maar je CPU moet toch een stuk beter kunnen.

Wat je hierbij wel moet in het achterhoofd houden, is dat het puntensysteem van de GPU-client verschilt van dat van de SMP-client. Bij de GPU-client wordt steeds het standaard aantal punten toegekend dat bij die wu hoort. Je weet dus exact op voorhand hoeveel punten je ervoor zal krijgen.

Voor de SMP-client gelden echter een andere waardering. Je krijgt standaard een basis aantal punten, net als bij de GPU, maar er komt nog een pakketje bonuspunten bij. De grootte van deze bonuspunten hangt af van de snelheid waarmee je de wu afwerkt. Het gaat hier om een exponentieel verband, wat inhoudt dat enkele uren niet vouwen een enorme hap uit je ppd zal halen. Ik vermoed dan ook dat het ppd van je CPU in dit geval hieronder te lijden zal gehad hebben.
skleinhess schreef:Hmm op de site geeft ie 146 ppd.

Bij het programma heb ik nu Total PPD : 11.081,2
Dat lijkt er al meer op, nieuwe wu op je CPU?
1tje failed op 95 procent. dammmm. ;)
CPU of GPU? Daar had ik vroeger ook geregeld mee te kampen op m'n GPU wegens te hoge overclock. Sinds ik mijn gpu's slechts een milde overclock heb gegeven, heb ik dit probleem nooit meer moeten ervaren. Op CPU heb ik het nog nooit meegemaakt.
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Berichten: 76

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

CPU kan ook sneller, maar autocad rendert ook, gaat een goeie 50% naar FAH.

Heb nu een nieuwe WU voor mijn CPU inderdaad.

Failed op CPU. Was met teveel bezig denk ik. Autocad, FAH, Video bewerken en een spel. Misschien dat FAH te weinig kreeg? Als dat uberhaupt mogelijk is.

Op dit moment heb ik een goede 19.000 PPD op mn CPU, maar heb dan alleen internet aan.

Heb de overclock van mn GPU eraf gegooit, werd me wel ietwat aan de warme kant. (95 graden)

Heb hem wel eens op 110 gehad. Maar dat was maar een halfuurtje. Constant op 95 is me net iets te. Houd hem nu stabiel rond de 75 graden op 25% Fan speed.

Maarja wel vervelend, wou net de 1e WU voor mijn CPU inleveren, failed ie.

Achjaa.

Berichten: 422

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Voor zover ik weet, ligt het bijna altijd aan een gebrek aan stabiliteit van het systeem als je wu's failen. Folding is 1 van de zwaarste applicaties die ik ken die je cpu en gpu op de proef te stellen. Ik heb al meerdere mensen horen beweren dat hun systeem stabiel draait met overclock tot ze folding op full load laten draaien. ;)

Ik raad je dan ook aan om, ofwel je cpu een tikkie lager te klokken, ofwel tijdens gebruik van autocad en andere niet te folden op smp. Niet omdat je pc zoveel zaken tegelijk niet aankan, maar wel omdat folding je systeem dusdanig belast dat bij een hoge overclock er wel eens dingen durven misgaan, waardoor je mogelijk data verliest in andere tegelijk draaiende programma's.

Dat je met zoveel zaken tegelijk bezig bent, zou op zich absoluut geen probleem mogen veroorzaken. FAH schakelt zichzelf zover terug als nodig. Zelf indien er maar 1% vrije cpu-cycles zijn, zou folding moeten werken.
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Berichten: 76

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Heb mijn CPU inderdaad nu op stock clocks staan. Werkt prima. Overclock heeft ook altijd prima gewerkt totdat Folding erbij kwam kijken. De overclock was dus niet stabiel. Maar dat maakt niet uit. Mijn processor is ook geen Black Ediotion (D.w.z. dat het een goed overclockbare processor is)

Even wachten tot de Bulldozer serie van AMD uitkomt. 8 core op 3.6 GHz en een turbo van 8 x 4.2 GHz.

Dan kun je pas vouwen. ;)

EDIT :

Lopen jou videokaarten op de volle 100%?

Mijne loopt slechts op 50%.

Misschien een installing in de client waarmee je kan aangeven dat ie "voele poele" moet gaan?

Berichten: 422

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Die hoge overclock was inderdaad vermoedelijk niet stabiel genoeg voor folding, maar een tikkie lager kan al voldoende zijn om hem wél stabiel te krijgen. Mijn core i7 draait op ongeveer 30% overclock zonder problemen, 24/7 te folden. Die Bulldozer serie wordt waarschijnlijk dé cpu voor folding, voor wat ik er al van gelezen heb. Ik kijk er in ieder geval naar uit. ;)

Mijn videokaarten lopen op 100%, of toch nagenoeg. Maar ik heb geen flauw idee hoe je dat zou moeten veranderen... Je ppd van je gpu lijkt anders wel min of meer te kloppen.
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Berichten: 76

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Mijn core i7 draait op ongeveer 30% overclock zonder problemen, 24/7 te folden.


Geen last van het lawaai wat er bij komt kijken?

Kzou het eventueel wel 24/7 kunnen laten lopen op mijn laptop met i7. Maar aangezien de hitte daar minder goed weggaat, durf ik dat niet aan. Kan overwegen om de laptop op 2 cores (50%) te laten draaien. Maar dat zie ik nog wel. Onder hetzelfde teamnumber en username zal dit gewoon 1 "account" blijven toch?

Berichten: 422

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Ach, het is een relatief luid maar monotoon geblaas dat voornamelijk afkomstig is van de fans van de gpu's. Door de monotonie en gewenning merk ik eigenlijk nog amper dat ie draait. Het valt pas op hoe stil het is als hij een tijdje niet draait, zie je. ;)

Je kunt inderdaad met zoveel pc's als je wilt vouwen onder dezelfde username en teamnummer. Als je de laptop ook in de strijd zou gooien, hou dan zeker steeds je temperaturen in de gaten. Als hij gedurende enkele uren onder full load aanvaardbare temps laat opmeten, kan hij zonder problemen ook 24/7 aan. Mijn oude laptop heeft op 2 jaar zowat een jaar 24/7 gedraaid.
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Reageer