research analist?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 35

research analist?

Eigenlijk een simpele vraag: wat houd het beroep research analist nou eigenlijk in?

Ik heb op internet gezocht en kan eigenlijk geen goede info vinden, ook op dit forum kom ik er niets over vinden. :oops: Weet iemand een site met wat info erover, of ben je zelf berijd om wat info te geven hoor ik het graag.

Groetjes

:oops:

Berichten: 142

Re: research analist?

Een research analist is op het bedrijf waar ik werk (ikzelf dus) een analist die op research projecten wordt gezet.

Dit kan betekenen dat er een analysemethode moet worden ontwikkeld voor een bepaalde stof in een bepaalde matrix, of dat je werkzaamheden verband houden met fundamenteel wetenschappelijk onderzoek. Het hangt af van waar je werkt. Een werkgever is namelijk vrij om aan een bepaalde functie de naam "research analist" te verbinden of niet. Dan ligt het aan de cultuur in het bedrijf wat als "research"wordt gezien.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: research analist?

Voorbeeld:

Ik werk op het UMCG en daar hebben ze routine lab's en research lab's en je raadt het waarschijnlijk al in een research lab waar ze onderandere onderzoek doen naar chronische ontstekingen kanker en stamcel onderzoek zijn HLO'ers aan het werk met als functie research analist. Ik ben er ook bezig als research analist voor mijn afstuderen.

MvG Ron

Reageer