Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Hendrikus1 schreef:  Marokko, zegt als hij Marokko wil vernietigen dat Marokko op de kaart te vinden is en men wijst naar Algerije. 
 
En de Duitse versie doet dat met Italië
Afbeelding
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.094

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Ik krijg hem niet geopend. :-(
 
Screen Shot 2017-02-09 at 18.30.49.png
Screen Shot 2017-02-09 at 18.30.49.png (207.13 KiB) 5192 keer bekeken

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

moet deze goude oude toch even delen
 
Vegatarisch koken gebruikt bij voorkeur trage groenten...
 
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

oke, ik begrijp dat journalisten doorgaans niet gehinderd worden door vakkennis, maar dit vind ik wel erg.
 
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/07/27/antibioticakuur-afmaken-misschien-kun-je-beter-stoppen-als-je-je-beter-voelt-12268489-a1568097
 
Antibioticakuur afmaken, misschien kun je beter stoppen als je je beter voelt... dit kan compleet buiten proportie worden opgevat.
 
Bij mijn weten (ken het fout hebben) wordt in Nederland vrij spaarzaam omgegaan met het geven van een antibiotica kuur. Als het gebruik van antibiotica verminderd moet/kan worden is het misschien slimmer om eerst te kijken na hoe deze wordt gebruikt. Doctoren in landen als b.v. Frankrijk geven zelfs een kuur bij een gesloten botbreuk... Ik was geschokt toen ik dat van 2 onafhankelijke kennissen te horen kreeg.
 
voortijdig stoppen met antibiotica lijkt mij vrij risico vol om zonder kader te publiceren.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

ik moet even een persoonlijke mening uiten.
 
Een ongeluk zit in een klein hoekje. Een bekende uitspraak maar verbazingwekkend genoeg dringt het bericht tot 96% van de Nederlanders niet door.
 
Ja, dit kan ik schrijven omdat ongeveer 3 a 4% van de Nederlanders een EHBO diploma hebben. Ofwel ongeveer 96% begrijpt niet hoe klein het hoekje is waarin iets kan gebeuren. Een schrikbarend getal, zeker in vergelijking met onze buren Noorwegen en Duitsland waar respectivelijk >90 en >80% van de mensen gediplomeerd EHBO kunnen verlenen.
 
Ik heb vandaag de volledige (20 uur) basis EHBO cursus afgerond. Beste mensen, neem de tijd er voor en investeer in zo'n cursus. Hetzij voor je eigen persoon/gezin, hetzij voor een willekeurige persoon welke niet goed wordt. Ga voor dat diploma. Veelal vergoed jouw zorgverzekering de kosten geheel of gedeeltelijk.
 
Beste forum bezoekers, neem je verantwoordelijkheid en ga voor een cursus. Moeilijk is het niet, nodig wel.
 
Voor meer informatie zie: https://shop.rodekruis.nl/cursus-uitgebreide-eerste-hulp
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Epke Zonderhand Zonderland.gif
Epke Zonderhand Zonderland.gif (1.9 MiB) 5190 keer bekeken
Zonderland onderhand bekend als Zonderhand. Maar met zilver O:)

Gebruikersavatar
Berichten: 284

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek


 
Dit is dan wel geen zelfrijdende auto maar vliegen kan die als de beste.
Een rondje om de maan lijkt mij ook wel leuk :D

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.538

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

In een ander topic plaatste ik een youtubefilmpje van een simpel stopbord van vroeger (~1925). Later was er ook een ingenieuzer klapbord met scharnierende zijkanten en stangen, bediend door een agent. Weet iemand toevallig hoe het klapbord werkte? 

 
stopbord 1937 video.png
stopbord 1937 video.png (335.2 KiB) 5192 keer bekeken
simpel stopbord, draaibaar om verticale as (bron: 1)

 
Stopbord2.jpg
Stopbord2.jpg (36.65 KiB) 5192 keer bekeken
klapbord, met beweegbare zijkanten (bron: 2)

 

3

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.538

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Ik denk dat het klapbord zo werkte: bij een kruispunt zag het noorden de rode kant A met het opschrift "stop", het westen de groene kant B. Met stang D werd scharnierpaneel B omgeklapt, dan zag het westen rood, C. Vervolgens draaide paal E een kwartslag, zodat het noorden de groene kant B zag, etc.
 
stopbord2.png
stopbord2.png (34.08 KiB) 5190 keer bekeken
 
foto's: 1  2

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Op dat filmpje is goed te zien hoe gevaarlijk het verkeer in die tijd nog was, ik keek er met gekromde tenen naar. In 1928 waren er - zover geregistreerd - ongeveer 500 verkeersdoden in Nederland, vergelijkbaar met het huidige aantal. Het aantal personenauto's in het land was in dat jaar ongeveer 50.000, nu ruim 8 miljoen.
 
Wat ik mij afvraag is waarom die borden al niet veel eerder vervangen werden door stoplichten. Die bestonden toch al 60 jaar (naar ik begrijp zag het eerste stoplicht in 1868 het levenslicht in Londen, en waren automatische verkeerslichten al bekend sedert 1910).

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.538

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

Ja, op veel van die oude films is het verkeer een chaos, al is het nogal langzaam verkeer: de auto's, trams en fietsers gaan niet veel sneller dan de voetgangers.

 

Misschien waren stoplichten aanvankelijk geen succes omdat veel gloeilampen niet helder genoeg waren voor stoplichten bij daglicht.

Gebruikersavatar
Berichten: 284

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek


 
Deze film heb ik vroeger op de Mavo gezien, en heb'm net weer gekeken, blijft toch tijdloos dat onderwerp.
Een rondje om de maan lijkt mij ook wel leuk :D


Berichten: 858

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

ik moet even een persoonlijke mening uiten.
 
Een ongeluk zit in een klein hoekje. Een bekende uitspraak maar verbazingwekkend genoeg dringt het bericht tot 96% van de Nederlanders niet door.
 
Ja, dit kan ik schrijven omdat ongeveer 3 a 4% van de Nederlanders een EHBO diploma hebben. Ofwel ongeveer 96% begrijpt niet hoe klein het hoekje is waarin iets kan gebeuren. Een schrikbarend getal, zeker in vergelijking met onze buren Noorwegen en Duitsland waar respectivelijk >90 en >80% van de mensen gediplomeerd EHBO kunnen verlenen.
 
Ik heb vandaag de volledige (20 uur) basis EHBO cursus afgerond. Beste mensen, neem de tijd er voor en investeer in zo'n cursus. Hetzij voor je eigen persoon/gezin, hetzij voor een willekeurige persoon welke niet goed wordt. Ga voor dat diploma. Veelal vergoed jouw zorgverzekering de kosten geheel of gedeeltelijk.
 
Beste forum bezoekers, neem je verantwoordelijkheid en ga voor een cursus. Moeilijk is het niet, nodig wel.
 
Voor meer informatie zie: https://shop.rodekruis.nl/cursus-uitgebreide-eerste-hulp
klinkt heel logische dat kleine hoeken gevaarlijk zijn, die zijn immers veel scherper dan grote hoeken

Gebruikersavatar
Berichten: 284

Re: Random chat voor ongenoegen en plezier uit onverwachte hoek

markos schreef:
 
Dit is dan wel geen zelfrijdende auto maar vliegen kan die als de beste.
De link is nu een andere, de Tesla zweeft nu op deze link verder rond de aarde.
Een rondje om de maan lijkt mij ook wel leuk :D

Reageer