Vertel eens wat over jezelf

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Vertel eens wat over jezelf

Th.B schreef: vr 14 mar 2014, 21:15
Ik streef er in ieder geval naar om summa cum laude te slagen, dus dat moet eerst maar eens gebeuren!
succes !
Freshman schreef: za 15 mar 2014, 13:42
Bevat dan ook geen kennis, wijsheid of inzicht.
Wat niet is kan komen ;)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.087

Re: Vertel eens wat over jezelf

Bevat dan ook geen kennis, wijsheid of inzicht.
Dit van jezelf kunnen zeggen getuigt al van wijsheid en inzicht. Zouden veel mensen iets van kunnen leren. :-)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.351

Re: Vertel eens wat over jezelf

Freshman schreef: za 15 mar 2014, 13:42
Bevat dan ook geen kennis, wijsheid of inzicht.


Maar duidelijk wel zelfkennis oftewel 'intra-persoonlijke intelligentie' en leergierigheid, en daar ontbreekt het bij menig mens aan. Welkom op WSF en ik hoop dat je hier vindt wat je zoekt.
Contra principia negantem disputari non potest.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Vertel eens wat over jezelf

Welkom!
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Vertel eens wat over jezelf

Maar duidelijk wel zelfkennis oftewel 'intra-persoonlijke intelligentie' en leergierigheid, en daar ontbreekt het bij menig mens aan. Welkom op WSF en ik hoop dat je hier vindt wat je zoekt.


Zelfkennis is de hoogste vorm van kennis.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 1

Re: Vertel eens wat over jezelf

Mijn naam is Peter, ik ben 22 jaar. Ik werk fulltime in een Biochemische fabriek in Leiden als Proces operator.
Heb zelf chemische laboratorium techniek gestuurd in Rotterdam, en Chemical Research & Development in Utrecht.
Echter, ben ik met het laatste gestopt omdat ik geen zin had meer in school en wou gaan werken. Dat is nu 2 jaar geleden.
 
Als je nog vragen heb, stel ze gerust :)

Gebruikersavatar
Berichten: 35

Re: Vertel eens wat over jezelf

Hallo, ik ben een 3e jaars moleculaire levenswetenschapper in Wageningen.
Mijn grootste hobby is het creëren van mijn eigen mini-internet / catalogus van bookmarks!
Informatie "overload" ligt overal op de loer, zeker ook in wetenschappelijke publicaties. Het filteren en categoriseren van informatie is daardoor belangrijker dan ooit. Een methode daarvoor is om alles te sorteren op vakgroep of onderwerp, maar dat kan flink uit de hand lopen. Een van mijn favoriete alternatieve categorisering methodes is die van TED aangevuld door mezelf en met uitroeptekens als turfsysteem voor relevantie.
 
Afbeelding
 
Twee interessante mappen hieruit (Chrome maakt het niet makkelijk om bookmarks te delen, dus in bewerkt txt format):
https://www.dropbox.com/s/6zpsetqz11oqsnk/Bookmarks%20-%20The%20Big%20Picture%20folder.txt
https://www.dropbox.com/s/5zwpc0noiuaqnrm/Bookmarks%20-%20Project%20folder.txt

Berichten: 19

Re: Vertel eens wat over jezelf

Ik studeer in mijn vrije tijd, ik wil binnenkort een vooropleiding gaan doen. Ik heb in mijn jeugd geen goede basis kunnen aanleggen door persoonlijke omstandigheden maar uiteindelijk wil ik een vervolgopleiding doen na de vooropleiding. Het een en ander mis ik aan basis en ik begrijp niet alles wat sommige mensen wel denken binnen mijn referentiekaders. Uit een test kwam naar voren dat ik performaal/verbaal HB ben maar goed, wat houdt een test nou in? Voor mij is motivatie het belangrijkst en een test zegt ook niet alles, voor mij is het een variabel meetinstrument.
 
Aan mijn directe omgeving ga ik het niet vertellen want wil het niet aan de grote klok hangen vanwege verwachtingen die mensen misschien 'kunnen' krijgen, ik wil dat mensen mij benaderen zoals gewoonlijk het geval is. De reden dat ik het hier vertel is omdat ik mijn leerachterstand wil ophalen en heb nu 2 boeken onderbouw VWO waarin ik regelmatig dingen tegenkom waarbij ik het even niet zie -soms later weer wel- maar vind het fijn om het e.e.a. te kunnen vragen. Op het begin zullen dit doorgaans simpele zaken zijn. Dit forum wil ik graag als hulpmiddel gebruiken en ik hoop dat jullie mij hierin kunnen helpen.
 
Hobby's? Sport en bijna elk onderwerp, o.a. fysica, materie over deeltjes, natuurkunde, wiskunde, biologie en scheikunde, psychologie, het heelal en wat ik allemaal nog tegenkom, want alles heeft met alles te maken :-)
 
Prachtig forum trouwens!
 
Gr. Jos

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Vertel eens wat over jezelf

JoshStudie schreef: mijn leerachterstand wil ophalen 
succes :)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Vertel eens wat over jezelf

Welkom op het forum Josh. We zullen je graag helpen met het doel dat je voor ogen hebt!
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 19

Re: Vertel eens wat over jezelf

Dank je wel! Fijn om te horen :D

Gebruikersavatar
Berichten: 46

Re: Vertel eens wat over jezelf

ikzelf:
 
van sommige schimmels is bekent dat ze hallucinaties kunnen veroorzaken, de overige laten je hallucineren zonder dat je er erg in hebt...

Gebruikersavatar
Berichten: 11

Re: Vertel eens wat over jezelf

Olaa, even voorstelle
Ik ben Stefan Cassini , inmiddels al 6 jaar studerende aan de UTwente, Leiden, en daarnaast samen met  Arno werkzaam (Bureau voor Medicinale Cannabis) Actief. 
 
Ik kwam op dit forum terecht omdat ik toch las dat er enige taboe was over Cannabis..
 
Ik ben meer een programmeur dan een onderzoeker, ik schrijf software welke for example mitose kan tracken.
 
Dus neemt u mij niet kwalijk als ik op een enig onderwerp te ver door draaf (had imiddels al een pm van een moderator) ontvangen? :P
 
Anywayz een fris welkom van  mij  en hopende op een goede collegialiteit! 

Gebruikersavatar
Berichten: 39

Re: Vertel eens wat over jezelf

O Jee... even voorstellen ja.

Dat is wel zo netjes hè.

Goed - mijn nick is dus "The Doctor" en mijn naam is:
 
Wim.
 
Intro.

Sinds 1998 ben ik aan het knoeien met internet en had als eerste nick "MacGyver".

Dit omdat ik destijds nog wel 'ns met slimmigheidjes wist aan te komen waar andere mensen mee geholpen konden worden.

Maar ja... de TV-serie MacGyver bestaat niet meer en de acteur (Richard Dean Anderson) blijft - net als ik - ook niet eeuwig jong.

Ik ging dus op zoek naar een tijdloze equivalent van m'n toenmalige nick, en vond "Doctor Who" wel passend:

sinds 2006 ga ik onder die naam door het internet-leven.

Mijn achtergrond.

Ik ben in 1961 geboren - waarmee ik twee jaar ouder ben dan de allereerste aflevering van Doctor Who.

In 1980-1986 volgde ik de lerarenopleiding biologie, die ik om vervelende redenen heb afgebroken.

Nochtans spijt me dat niet, want ik kwam nadien in dienst als administratief medewerker bij een bejaardentehuis.

Wat ik moest doen was "data-kloppen" - en met computers had ik niets.

Zes maanden later was ik assistent-systeembeheerder.

Dit dienstverband liep af in 1989 waarna ik me heb laten om/bijscholen tot applicatie-programmeur.

Sindsdien heb ik diverse perioden gehad van werkloosheid en functies als programmeur/systeembeheerder bij diverse bedrijven.

Thans werk ik bij de "lokale posterijen" en verleen mijn medewerking aan het digitaliseren van papieren archieven:

A4-tjes scannen -> opslaan als .PDF-files -> ordenen in een database.

Mijn interesses/hobby's etc.

Wat mij al jaren boeit is de Relativiteitstheorie van Albert Einstein - en zeker het theoretisch fysische aspect hiervan

Hoewel wiskunde niet echt "mijn ding" is, vind ik de schoonheid adembenemend c.q. je hoeft niet te kunnen schilderen om waardering op te brengen voor een schilderij.

Ik geniet van muziek, zowel passief als actief:

sommige zaken vind ik walglijk om naar te luisteren en andere weer wonderschoon.

Gelet op het bovenstaande sta ik m'n mannetje als basgitarist en laat me niet pakken door 4 snaren en 20 frets.

En uiteraard vind ik het leuk om met software te rommelen.

Mijn burgerlijke staat.

Die is formeel "ongehuwd" en "alleenstaand" volgend het GBA - en dat klopt ook.

Informeel woon ik echter samen met een achttal katten die ik liefkozend "The Nazgul" noem:

"negen ringen voor de koningen der mensen" (zie: Tolkien - The Lord of the Rings).

Uiteraard ben ik zelf #9.

Hoe dit kwam - ik bewoonde voor 7 jaar een boerderij als "anti-kraak" en één van de daar wild-geboren(!) boerderij-katten is zich aan mij gaan hechten.

Toen ik haar hielp met de geboorte van een dood jong ben ik met haar "getrouwd".

Zij is nog steeds bij mij - en zeven van haar nazaten, maar inmiddels is ze (tot mijn en haar genoegen) gesteriliseerd.

En voor wie zich afvraagt: "Waarom ongehuwd en/of alleenstaand?"

Heb ik een populair antwoord: "Ik ben zo hetero als de klere, maar ben nooit de juiste vrouw tegen gekomen als mens."

En wat doe ik op het wetenschapsforum.

Tja... ik ben hier nooit vaak - dat is juist (zie registratie datum - 10 mrt 2012).

Maar dit is voor mij een plek waar ik wat vragen kan stellen als ik met een programmeer-probleempje zit of zo.

Ik draai een eigen webserver + forum op m'n computer thuis:

(Open deze links niet als u het niet vertrouwt:

- uw IP-adres verschijnt bij mij in een log-file op een particuliere web-server;

- hoewel de EU-regelgeving voorziet in privacy-handhaving (die ik naleef) kan het zijn dat u dit niet wilt hebben)

http://www.stamcafe.com/

http://forum.stamcafe.com/

Dat forum toegankelijk maken werd mij gevraagd zelfs (ik was het nooit van plan).

Voorts draait die webserver ook als mailserver c.q. ik krijg alles aan mail binnen wat ook maar aan dat domein gericht is.

En nee - ik heb geen "postmaster" die dat "bounces" (= retour afz. stuurt).

Kan ik wel doen - maar dan moet ik ca. € 116,= gaan dokken:

http://download.cnet.com/Visendo-SMTP-Extender-Plus/3000-2369_4-75689624.html

en dat doe ik dus niet.

Als zichzelf respecterend programmeur schrijf ik dit uiteraard zelf.

Daar ben ik inmiddels een heel eind mee, maar...

de kans is groot dat ik hier wel eens zal verschijnen:

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php/forum/85-programmeren/

Mijn devies.

Doe liever iets minder - en alleen maar goed;

dan iets meer - en alleen maar fout.
 
Epiloog.
Greetz,
Doctor Who.
:oops:  Wie geen fouten maakt, maakt meestal niets.  [-X 

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Vertel eens wat over jezelf

 

Vroeger schreef ik hier onder de naam "Bartjes". Ik vertrok om politieke redenen: ik kon mijn ei – naar mijn idee – onvoldoende kwijt waar het politiek gevoelige onderwerpen aanging. Inmiddels ben ik niet meer politiek actief. Rationele argumenten halen in politieke discussies naar mijn ervaring zelden of nooit iets uit, en daarom bepaal ik mij nu tot het steunen van enkele organisaties die globaal genomen mijn politieke opvattingen verdedigen. Omdat ik politieke discussies nu meestal uit de weg ga is de oorspronkelijke reden van mijn verstrek niet meer aan de orde.

 
Ik heb vrij weinig tijd omdat ik in de Kringloopbranche (bepaaldelijk boeken en platen) werkzaam ben, en daar ook veel over wil weten. Ik lees nu bijvoorbeeld van alles over de waarde van LP's. Toch zie ik hier geregeld topics over exacte onderwerpen die mij interesseren, en waaraan ik denk een zinnige bijdrage te kunnen leveren. Daarom heb ik mij na de nodige twijfel weer opnieuw aangemeld.

 
PS Leuk Doctor Who hierboven weer te treffen. :)

 

Reageer