Vertel eens wat over jezelf

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 4.312

Re: Vertel eens wat over jezelf

Professor Puntje schreef: vr 16 jul 2021, 09:01 Welkom. In de mannenwereld is het niet veel anders tenzij je ook zelf in de wetenschap werkzaam bent. In deze tijd van "de wetenschap is ook maar een geloof" en "alternatieve feiten" wordt het belang van wetenschappelijke kennis lang niet meer door iedereen erkent. Maar we doen ons best hier de fakkel brandende te houden.
Daar sluit ik me bij aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 163

Re: Vertel eens wat over jezelf

Leuke topic.
Ik ben knightattack hihihi, niet mijn echte naam maar mijn online schaaknaam. Ik ben een middelmatige schaker maar ik hou enorm van schaken.

Ik werk in de farmaceutische industrie, wel op MBO + niveau. Ik controleer protocollen van de medicijnen.
Zo werd mijn interesse voor scheikunde opgewekt. Ik zag de recepten maar wist niet wat de werking daarvan waren. Bv, KOH wordt toegevoegd bij ibuprofen, waarom was dan mijn vraag. Daarom besloot ik een opleiding VWO scheikunde te starten. Nadeel van zo een online opleiding is, ik kon bij niemand terecht als iets in het boek onduidelijk was. Via Google heb ik dit forum gevonden en ik heb hier ook veel geleerd van Marko en Margriet. Ook nu een beetje wiskunde geleerd van tempelier. Ben blij dat dit forum bestaat.

Gebruikersavatar
Berichten: 2

Re: Vertel eens wat over jezelf

Beste iedereen,

Ik ben Maarten, een leergierige en enthousiaste 19-jarige jongeman met een grote passie voor wetenschap! Mijn motto? "Mik op de sterren" - Ik geloof dat alles mogelijk is, zolang je er maar voor gaat. Ik geniet ervan om de wereld van wetenschap te verkennen en nieuwe kennis op te doen. Met een nieuwsgierige geest en een vastberaden houding ga ik altijd vol enthousiasme aan de slag. Ik vind het fascinerend om te ontdekken hoe dingen werken en ik sta te popelen om bij te dragen aan de vooruitgang van de wetenschap.

Verder studeer ik als Biologisch- Chemisch Fysisch analist alles op raakvlak met de Fysische chemie en (micro)biologische wetenschappen. Mijn studie omvat een breed scala aan vakken, variërend van Nederlands en Engels tot wiskunde, natuurkunde, scheikunde en biologie. Daarnaast leer ik ook over onderwerpen zoals microbiologie, organische chemie, chromatografie, spectrometrie en nog veel meer. Met deze solide basis in zowel de biologische als chemische wetenschappen, ben ik in staat om verschillende analytische methoden toe te passen in mijn toekomstige werk als analist.

Hopelijk kan ik hier veel informatie en vooral enthousiasme opdoen!

Ik zal proberen aktief te blijven en mensen helpen waar ik kan. :D :D

Groetjes,

Maarten.

Noot: Ik heb al een ander onderwerp gestart maar ik plaats hem ook even hier voor de goede orde.
Biologisch- Chemisch Fysisch Analist

Berichten: 1.355

Re: Vertel eens wat over jezelf

Ik wist niet van het bestaan van dit draadje dus ik stel mij na verscheidene jaren maar even voor. (voor zover ik dat nog niet gedaan had).

Ik ben al sinds mijn jeugd geïnteresseerd in (militaire) luchtvaart en astronomie en had daardoor al vroeg (op mijn 12e meen ik) mijn eerste telescoop. Later kwam daar fotografie en (klassieke) muziek bij. Ik heb dus een vrij grote collectie foto's en muziek CD's. Weer later ging ik mij verdiepen in kwantummechanica en muzikale composities. Voor deze hobby's en andere zaken gebruik ik al vanaf eind jaren 70 een Apple computer. Ik bezit inmiddels o.a. Photoshop waar ik mijn eigen foto's mee bewerk en Logic Pro voor die eigen composities.

Programmeren doe ik ook maar dat is wel met een vrij gemakkelijke scripttaal namelijk LiveCode.

Ik heb verder geen hoge opleiding gehad dus ben ik absoluut een autodidact.

Reageer