Kosten als de economie stilligt?

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 4

Kosten als de economie stilligt?

Weet iemand waar ik informatie zou kunnen over de gevolgen als onze economie helemaal of bijna helemaal stil komt te liggen?
 

Berichten: 22

Re: Kosten als de economie stilligt?

Ik denk dat er weinig over geschreven zal zijn want de casus is onwaarschijnlijk. In een stil-liggende economie vindt geen of nauwelijks produktie plaats en ik denk niet dat er zulke economieen bestaan. Maar het is misschien niet wat je bedoelt.

Berichten: 12.262

Re: Kosten als de economie stilligt?

Dat komt inderdaad niet voor. Wellicht bedoel je stilstand in de zin van geen groei maar ook geen krimp, iets dat nog wel eens wil voorkomen en in principe best ettelijke jaren kan aanhouden, zoals in er in japan al een jaar of 20 gemiddeld nauwelijks groei meer is.
Victory through technology

Berichten: 4

Re: Kosten als de economie stilligt?

wappy schreef: Ik denk dat er weinig over geschreven zal zijn want de casus is onwaarschijnlijk. In een stil-liggende economie vindt geen of nauwelijks produktie plaats en ik denk niet dat er zulke economieen bestaan. Maar het is misschien niet wat je bedoelt.
De economie ligt niet 100% stil in het scenario dat ik heb opgesteld voor mijn profielwerkstuk, maar wel voor het grootste deel vanwege een levensgevaarlijk virus

Berichten: 12.262

Re: Kosten als de economie stilligt?

Is dan dat levensgevaarijke virus zelf niet het voornaamste probleem?

Bovendien legt een virusuitbraak over het algemeen de economie als geheel niet stil. Veel sectoren hebben last van stagnatie, maar als je toevallig in de handschoenen, gezichts- of gasmaskers zit is het een uitgelezen groeikans ;)
Victory through technology

Reageer