[wiskunde] Wiskundig modelleren

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

Wiskundig modelleren

Beste wiskundigen,
 
Ik moet voor een opdracht op school de volgende opdracht uitvoeren/beantwoorden met behulp van wiskundige modellen;
 
Volgend jaar ga ik, na succesvolle plaatsing dit jaar, met mijn springteam meedoen aan het Europees kampioenschap. We hopen daar mooie resultaten namens Nederland neer te zetten.
 
Om op deze Europese kampioenschappen een zo goed mogelijk resultaat neer te zetten zijn we volop in training. Momenteel zijn we vooral bezig met de afzet op de Pegasus. Van jullie docent wiskunde heb ik begrepen dat jullie toevallig op zoek zijn naar een opdracht op turngebied en dus kunnen jullie ons misschien wel helpen.
 
Tijdens traingen hebben we al wat beelden gemaakt van enkele sprongen met de Pegasus: 


 
We vragen ons af of de afzet op dit momenteel al ideaal is of dat we deze nog kunnen verbeteren.
 
Mijn vraag aan jullie is of jullie mij kunnen helpen om de afzet te verbeteren. Kunnen jullie ons wat praktische tips geven over hoe we dit zouden moeten doen?
 
Met vriendelijke groet,
Lid Teamqym The Netherlands
 
 
Opdracht:
Help Teamgym The Netherlands aan een bruibaar antwoord op haar vraag. Maak hierbij gebruik van wiskundige modellen.
 
 
 
Alvast bedankt!!!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Wiskundig modelleren

Opmerking moderator

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.
Niekkidv schreef: Van jullie docent wiskunde heb ik begrepen dat jullie toevallig op zoek zijn naar een opdracht op turngebied en dus kunnen jullie ons misschien wel helpen.
wij hebben geen docent wiskunde, en al hadden we er een, die weet niet dat wij op zoek zouden zijn naar een opdracht op turngebied, want iets dergelijks hebben wij nooit tegen hem gezegd. 
 
Dus, leg eens uit wat nou precies de bedoeling is, en hoe ver je er zelf al mee staat? 
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 2

Re: Wiskundig modelleren

Beste Jan,

Het eerste stukje van mijn geplaatste bericht is de inleiding. Na wiskundige modellen; begint de opdracht, dit staat op een a4'tje (mijn docent wiskunde heeft er een verhaaltje bij geschreven). De opdracht eindigt bij met vriendelijke groet. Ik ben zelf nog niet ver, vandaar dit forum, maar ik heb al wel een situatieschets gemaakt en beschreven.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Wiskundig modelleren

Niekkidv schreef:We vragen ons af of de afzet op dit momenteel al ideaal is of dat we deze nog kunnen verbeteren.

 
Mijn vraag aan jullie is of jullie mij kunnen helpen om de afzet te verbeteren. Kunnen jullie ons wat praktische tips geven over hoe we dit zouden moeten doen?
 
In deze vorm kan een wiskundige met zo'n vraag niet zo veel. Je zult zelf moeten aangegeven welke variabele er geoptimaliseerd moet worden. Daarna is er met mechanica waarschijnlijk wel een en ander aan te rekenen.

Reageer