[scheikunde] bloed en alcohol

Moderators: ArcherBarry, Drieske, Fuzzwood

Reageer

bloed en alcohol

n48jHV.png
n48jHV.png (262.29 KiB) 38 keer bekeken
a heb ik, maar b niet.
Kan iemand mij helpen alstublieft?
Alvast enorm bedankt.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Re: bloed en alcohol

Je kunt denk ik het beste gaan terugrekenen: Bij A heb je blijkbaar al gevonden dan je 3.13 ml zuivere alcohol in je bloed mag hebben. 

Gegeven is dat 10% van alcohol die je drinkt in je bloed terecht komt (geen idee hoe ze eraan komen, maar het staat er als gift). Met dat gegeven volgt logischerwijs dat 10x3.13 ml zuivere alcohol de limiet is, of wel 31.3 ml (klinkt als een redelijk getal). In die Duvel zit 8.5 volumeprocent alcohol, en gezien we hier steeds met volumes werken kun je 31.3/0.085 (8.5% alcohol in duvel) uitrekenen. Dat geeft mij 371 ml ipv 369 als ik alle nummers als oneindig nauwkeurig beschouw, maar gezien het alcoholpercentage van die duvel maar gegeven is op 2 decimalen valt dat binnen de foutmarge van de gegeven waarden en zou het goed moeten worden gerekend. 
Victory through technology

In die Duvel zit 8.5 volumeprocent alcohol, en gezien we hier steeds met volumes werken kun je 31.3/0.085 (8.5% alcohol in duvel) uitrekenen. 
Bedankt. Maar hoe bent u op het idee gekomen om deze deling te doen?

De logica leek me om te kijken hoeveel 8.5% alcohol-oplossing je nodig hebt om aan die 31.3 ml zuivere alcohol te komen. Met volumeprocenten mag je dan gewoon direct delen. 
Victory through technology

Benm schreef: De logica leek me om te kijken hoeveel 8.5% alcohol-oplossing je nodig hebt om aan die 31.3 ml zuivere alcohol te komen. Met volumeprocenten mag je dan gewoon direct delen. 
Oké, zeer bedankt!

Reageer