Biometrische sensoren voor makers

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 50

Biometrische sensoren voor makers

Misschien weer een vreemde vraag, maar er ligt een vingerprintscanner voor me. Ik heb hiermee geëxperimenteerd op een Arduino.
Best wel leuk speelgoed, maar precies nog niet zo betrouwbaar genoeg om mijn voordeur er mee te openen.

Bestaan er nu reeds andere biometrische sensoren die wel veilig genoeg zijn om de toegang van je huis mee te sturen?
Zaken die een "maker" kan gebruiken?

Ik denk aan irisscanners of andere zaken die wel betrouwbaar zijn en die wijd beschikbaar zijn tegen een deftige prijs.

Welke technieken bestaan er ondertussen zo en wat zijn de pro's en con's?
Staan er technieken in de pijplijn om betrouwbaar een persoon te herkennen?

Berichten: 863

Re: Biometrische voor makers

De sensor is waarschijnlijk het minst belangrijke onderdeel als het op de betrouwbaarheid in herkenning aankomt.
het is de software waar je dat mee regels.

Berichten: 50

Re: Biometrische sensoren voor makers

Maar de vraag is echter of er al andere biometrische sensoren bestaan die beschikbaar zijn voor de menigte?

Gezichtsherkenning bestaat al voor "makers", vingerprint sensoren ook, maar wat staat er nog te wachten?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.972

Re: Biometrische sensoren voor makers

Ik neem aan dat vrijwel alle sensoren gewoon te koop zijn. Fabrikanten willen zoveel mogelijk verkopen.

De sensor voor gezichtsherkenning is niets anders dan een camera. Zoals boertje125 schreef, de functionaliteit zit in de software.

Berichten: 3.928

Re: Biometrische sensoren voor makers

MJU schreef: ma 15 nov 2021, 18:34 Maar de vraag is echter of er al andere biometrische sensoren bestaan die beschikbaar zijn voor de menigte?
het is mij niet helemaal duidelijk of je met ''sensor'' bedoelt het geheel dus inclusief software of alleen de kale sensor? zoals al gezegt is het immers de software die het verschil maakt.de sensor zelf is immers niet veel mee dan een slimme scanner die met voldoende contrast de lijntjes van je vingerafdruk kan vastleggen.

Berichten: 50

Re: Biometrische sensoren voor makers

Nee ik bedoel echt wel de sensor en eventuele nieuwe technieken.

Bijvoorbeeld: stel dat ze vinden dat elke persoon een bepaalde geur heeft die 100% herkenbaar is zonder fouten.
En ze kunnen die geur analyseren vanop een meter zonder fouten, 100% correct.
Dit dan weer als toegangscontrole of zo gebruiken..

Dat soort dingen.
Ik ken voor de gewone "makers" vingerprintscanners, misschien gezichtsherkenning, maar staan er nog andere in de steigers?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.333

Re: Biometrische sensoren voor makers

irisscanner

Reageer