Gemiddelde afmetingen in cm3

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Gemiddelde afmetingen in cm3

ik zoek een berekening hoeveel de gemiddelde afmetingen zijn van X aantal dozen op een pallet met de afmetingen 120 x 80 x 140 (in CM).

Dus als voorbeeld: Er staan 7 dozen in een palletvak op een pallet.
Het vak is 120 x 80 x 140 wat zijn de afmetingen van de dozen als de pallet vol staat?
graag in centimeters.

Ik zoek een uitkomst van cm x cm x cm ( L x b x H)

Ik kom hier niet uit.
Help mij!
Office Manager ANDbio EMEA.
Selling used Laboratory Equipment.

Berichten: 44

Re: Gemiddelde afmetingen in cm3

Kies een van de 3 afmetingen, deel deze door 7.
je hebt dan 7 dozen langs 1 as (lengte, breedte of hoogte).
Kom je er dan zelf uit?

Ik ga em niet voor je voorrekenen, deze kun je ook uit je hoofd doen.

Berichten: 99

Re: Gemiddelde afmetingen in cm3

Deze is echt lastig. Het is heel simpel om de afmeting van een doos uit te rekenen met een 7 x zo klein volume als het palletvak. Maar passen deze dozen ook daadwerkelijk in het vak ?

Een simpel voorbeeld. Je hebt 3 dozen van 3 x 3 x 3 Volume is dan 27. Het pallet vak 4 x 4 x 4. Het volume is 64.
Wat volume betreft zou je er dan makkelijk 2 dozen in kunnen krijgen. In werkelijkheid zal dat absoluut niet lukken.

Berichten: 44

Re: Gemiddelde afmetingen in cm3

Aangezien er niet meer bij staat KIES ik een doos van 120x80x20 (=140/7) cm
Deze passen er 7 op 1 rij. Dit past altijd.
ik kan ook iets anders kiezen, bijv 120x11.43 (=80/7) x140cm
Zo zijn er legio mogelijkheden.

Ik denk alleen niet dat dit is waar TS op zat te wachten. Dus de vraag is wat hij/zij echt nodig had.

Berichten: 3.926

Re: Gemiddelde afmetingen in cm3

YordiANDbio schreef: di 15 mar 2022, 18:58 Ik zoek een uitkomst van cm x cm x cm ( L x b x H)

Ik kom hier niet uit.
Help mij!
Er zijn heel veel mogelijkheden die ook nog eens afhankelijk zijn van hoeveel dozen.
bv met 7 dozen kun je allemaal gelijke dozen nemen en dan heb je 3 manieren, nl in de lengte opsplitsen in 7 of in de breedte of in de hoogte. maar als je verschillende afmetingen toelaat dan moet alleen de totale lengte in 7 stukken verdeeld worden ,maar als niet elk stuk even groot hoeft te zijn dan kan dat al op oneindig veel manieren.
Ik snap dus even niet wat je uiteindelijk wilt bereiken en wat de achtergrond is van je vraag.

Berichten: 3.926

Re: Gemiddelde afmetingen in cm3

maar de gemiddelde afmeting is dan nog steeds 1/7 van de totale afmeting.

Reageer