glasvezelkabels repareren

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.538

glasvezelkabels repareren

Half Amsterdam zit momenteel al een dag zonder tv en internet omdat er bij werkzaamheden aan de weg een paar glasvezelkabels van Ziggo beschadigd zijn. Op een liveblog van Ziggo is de reparatie te volgen. Wat me verbaast is dat ze bij het opgraven moeilijk kunnen vaststellen welke kabels van Ziggo zijn. Zou er op de buitenkant van de kabel niet om de meter een streepjescode of zo staan om de kabel te identificeren?
Liveblog Ziggo:

1 uur geleden
De monteurs zijn nog steeds bezig om alle beschadigde kabels op te graven. Dit komt doordat er meerdere beschadigingen zijn, verspreid over een groot gebied. Iedere kabel moeten opgegraven worden en daarna moet uitgezocht worden welke kabels van Ziggo zijn. We weten nog niet wanneer de reparatiewerkzaamheden kunnen starten.

3 uur geleden
We weten ondertussen dat er in totaal 6 kabels op meerdere plekken zijn beschadigd bij de werkzaamheden aan de weg. Experts maken op dit moment een plan van aanpak en kijken wat nodig is om de kabels zo snel mogelijk te repareren. Door de complexiteit van de schade en het aantal beschadigde kabels is het helaas nog steeds lastig in te schatten hoe lang de reparatie gaat duren.

4 uur geleden
De schade is groot en veel werk. Er moeten meerdere kabels over een lange afstand worden opgegraven. We controleren of ze niet ook op andere plaatsen kapot zijn. Er zijn aanvullende experts op locatie.

6 uur geleden
Bij nader onderzoek blijkt het een zeer complexe glasvezelbreuk te zijn. Er zijn meerdere kabels beschadigd. Hierdoor wordt het helaas lastig in te schatten hoe lang de reparatie gaat duren. Er is een tweede team met experts ingeschakeld om te helpen met het onderzoek.

7 uur geleden
Naast het team met experts is er een graafmachine op de locatie om te helpen bij het opgraven van de kabels. We hebben een deel van de kabel gevonden.

Berichten: 858

Re: glasvezelkabels repareren

ik kan me voorstellen dat het een klus is om uit te zoeken welke bij elkaar horen.
op sommige plaatsen lopen er werkelijk honderden buisjes

Reageer