- Batteijen in alle auto's in landen zoals India , Latijns Amerika zie ik ook niet zitten.
Gaan zij veilig omgaan met die (zware) metalen erin?
- Alkoholen zoals methanol zijn ook goed handelbaar voor vliegtuigen, graafmachines, vrachtagens enz.
En ik neem aan dat er (bijna) geen fijn stof, of NOx in de uitlaat meer is dan.
Zelf al maak je alkoholen uit aardolie dan zijn de straten temiste zuiver, en kan de fabriek verder inoveren met afvalgassen (In Belgie zijn ze een bedrijf aan het bouwen om CO2-uitlaatgassen van een staalbedrijf bacterieel om te zetten naar ethanol).
- Je hebt de waterstof korte keten (direct veilig gebruik in een fabriek)
En waterstof lange keten (in voertuigen, opslag in haven, vervoer over zee)
Dat laatste zou een grote ramp kunnen worden (zie link)
https://www.euractiv.com/section/energy ... gen-leaks/
- Ik geloof toch in inovatie om CO2 tegelijk mechanich 'en' chemisch goedkoop uit de lucht te kunnen concentreren.
Ik experimenteer bijvoorbeeld bescheiden met een pot Fe
2O
3
Fe
2(CO
3)
3 hydroliseert of valt gemakkelijk uiteen bij warmte, in water, in zuur millieu.
Maar het zou ideaal zijn onderstaande reactie te manipuleren en constructief in twee richtingen te kunnen laten lopen.
Fe
2O
3 + 3 CO
2 <==> Fe
2(CO
3)
3