Coherentie van MWI ten aanzien van meetuitkomsten?

Moderator: physicalattraction

Gebruikersavatar
Berichten: 234

Re: Coherentie van MWI ten aanzien van meetuitkomsten?

Wat betreft mijn voorgaande reaktie denk ik dat omdat energie van het EM veld door middel van een kwantum (foton) wordt overgedragen, en een kwantum lokaal is, je een lokale energieoverdracht krijgt wat overeenkomt met de instorting van de golffunctie.

Daarnaast zou je kunnen zeggen dat er sprake is van behoud van energie, een van de basisprincipes. Dat betekent dat ALS het kwantum (foton) energie aflevert op plek A, dat er geen energieoverdracht ergens anders is.

Je kunt ook zeggen dat ALS er GEEN energieoverdracht plaatsvindt op plek A, het elders wel mogelijk blijft, en waar dat is wordt aangegeven door een kansfunctie.

Misschien kun je zeggen dat er ZOWEL sprake is van een kansfunctie als wel van een energieoverdracht door een quantum.

Zo zie ik het tenminste.

Gebruikersavatar
Berichten: 234

Re: Coherentie van MWI ten aanzien van meetuitkomsten?

Het zal wel te maken hebben met "een deeltje is ook een golf en golf is ook een deeltje." Maar wat dat precies inhoudt ontgaat me tamelijk. Hoe kan het foton in mijn voorbeeld precies bepalen waar het moet inslaan? En als het dat niet doet, hoe kan de kansfunctie dan bepalen waar het foton inslaat?

Reageer