Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto´s

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer
Berichten: 19

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

hier een foto die ik heb gemaakt door me camera tegen me scope aan te drukke

Afbeelding

is nie zo heel scherp maar toch wel lache [rr]


Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Laat je niet in de zeik nemen door deze mod ,, de foto's komen zoal hier en daar vandaan..dus hij maakt ze niet zelf.
Dat is nogal een beschuldiging, helemaal van iemand die hier net komt kijken!

Hoe weet je bijv. zo zeker dat hij die foto's niet zelf naar de betreffende sites heeft geupload? Op deze site kunnen geen afbeeldingen worden gehost, dus je moet ze toch eerst ergens plaatsen...
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Inderdaad, Imageshack 'is een site om up te loaden, het heeft verder geen enkele functie...
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 331

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Dit is nogal een beschuldiging en zeker geen leuke entree. En al die foto's op cloudynights heb je waarschijnlijk onder de naam "stevie" gevonden?

Als dat het geval is zou ik maar snel stil zijn. Want skywatcher = stevie.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.010

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Om eerlijk te zijn laten je beschuldigingen mij volledig koud , maar dat geeft jou het recht niet om schunnig taalgebruik te hanteren , vandaar dat je post ook heb veranderd .

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

skyguy schreef:Dit is nogal een beschuldiging en zeker geen leuke entree. En al die foto's op cloudynights heb je waarschijnlijk onder de naam "stevie" gevonden?

Als dat het geval is zou ik maar snel stil zijn. Want skywatcher = stevie.
Neuh, die moeite heeft hij volgens mij niet eens genomen. Ik denk eerlijk gezegd dat hij gewoon met de rechtermuisknop op alle in deze thread geplaatste foto's van skywatcher is gaan staan (waarom dat mag Joost weten) en de links vanuit de properties/eigenschappen heeft gecopieerd. Plaatjes van specifieke personen die naar Imageshack zijn geupload zijn namelijk niet zo makkelijk op te zoeken, die links heeft hij ZEKER uit deze thread gehaald.

En als je zijn stukje tekst leest dan spreekt daar ook gewoon uit dat hij puur op basis van die links zomaar aanneemt dat skywatcher de foto's niet zelf heeft gemaakt:
flipperdeflip schreef:hoe je kan zien waar de foto vandaan komt..  

ga op de foto staan klik dan rechte muisknop en dan eigenschappen bekijken..hahaha
Dat is precies wat hij heeft gedaan en zijn voorbarige conclusies getrokken. Foutje!
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Berichten: 824

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Mensen die hier langer rondlopen weten ook heel goed dat als er iemand een mooie scope heeft, is het skywatcher wel met zijn 'Robijntje'. :)

of was dat een ander forum...
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Gebruikersavatar
Berichten: 331

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Gisteren was het eindelijk weer eens helder dus heb ik m42 een op de plaat gezet. De kleuren zijn nogal onnatuurlijk maar dat ligt aan mijn bewerking, die kon beter :)

Scope : Skywatcher ED80

Montering: Skywatcher Heq-5

Camera : Canon eos 350D ongemod

Frame's : 5x10 sec, 10x30 sec, 6x90 sec gestackt in deepsky stacker en bewerkt in photoshop... in totaal 14.5 minuut belicht.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 1.010

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Heb je mooi gedaan Skyguy . :)

Berichten: 35

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Hallo,

ik heb de volgende foto gemaakt met een gewone camera. kan iemand me misschien zeggen waar de orionnevel zou moeten zitten. op internet staat namelijk dat je deze met het blote oog kunt zien, ook op een niet al te donkere plek.

alvast bedankt

pascal

Afbeelding

Berichten: 4.546

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Ander vraagje: wat is dat oranje-achtige vlekje in de linkerbovenhoek? Een planeet? Of is dat de nevel?
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 35

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

ik zie geen vlekje, bedoel je niet betelgeuse? het is tenslotte heel orion. maar de camera toont af en toe wat stipjes op bepaalde plekken. dat ligt aan de camera aangezien die stippen op elke foto zitten.

Berichten: 4.546

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Zou best kunnen, ergens linkernbovenin.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 35

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

1. Betelgeuse

2. Rigel

3. Hier zou de nevel ergens moeten zitten?

Kruisjes: stipjes op de camera, horen er niet bij

Afbeelding

Reageer