slot openmaken wonder de code te weten

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 36

slot openmaken wonder de code te weten

Ik heb een klein probleem omdat ik mijn fiets heb vastgemaakt en de code niet meer weet :) Kan iemand me een manier geven deze los tekrijgen zonder het slot te kraken.(cijferslot)

Berichten: 824

Re: slot openmaken wonder de code te weten

Is het een drie of vier cijverig slot. Als je er maar drie hebt, valt het mee. Dan hoef je maar 1000 mogelijkheden te proberen... :)

Succes :wink:
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Gebruikersavatar
Berichten: 808

Re: slot openmaken wonder de code te weten

Als er een andere manier is dan alle combinaties proberen, dan zou je weinig hebben aan zo'n slot.

Je zou het moeten kunnen horen, maar dat is bijna onmogelijk voor een ongetraind oor (gelukkig maar).
Minder dan niks is onmogelijk.

De enige uitzondering op deze regel is mijn salaris.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: slot openmaken wonder de code te weten

Je zou het moeten kunnen horen, maar dat is bijna onmogelijk voor een ongetraind oor (gelukkig maar).
Een vriend van mij kan het horen bij zijn slot van z'n kluisje op school. Ik kan het niet horen.

Het zou een manier zijn inderdaad, maar dan moet je het wel kunnen horen.
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: slot openmaken wonder de code te weten

Tenzij je veel tijd hebt om alle mogelijkheden uit te proberen, is het beter om met een betonschaar aan de slag te gaan.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: slot openmaken wonder de code te weten

Inderdaad. Zo'n cijferslotje kost maar een paar euro. Bedenk eens wat je uurloon is en hoeveel je tijd dus waard is.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 36

Re: slot openmaken wonder de code te weten

Het is een 4 cijferig slot.Hoe kun je dat aantal mogenlijk heden eigenlijk berekenen

.Ik heb er zelf ooit een formule voor gevonden maar die was te beperkt en hield geen rekening met herhaling.Kan iemand de formule dus geven.

Berichten: 36

Re: slot openmaken wonder de code te weten

Trouwens hoe kun je dat in hemelsnaam HOREN.Hoe gaat dat in zijn werk.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: slot openmaken wonder de code te weten

Het is een 4 cijferig slot.Hoe kun je dat aantal mogenlijk heden eigenlijk berekenen
Elk wieltje heeft 10 cijfers.

10x10x10x10=10000. Moeilijker hoef je het niet te maken. :?:

Je kunt soms de combinatie vinden door elk wieltje te verdraaien terwijl je een beetje druk op het slot houdt, dus zachtjes proberen open te trekken. Op een bepaald moment in de omwenteling voel je een zwaar punt, en dat is dan voor dat wieltje het goede cijfer.

En anders gewoon 10.000 combinaties proberen. :)

Berichten: 47

Re: slot openmaken wonder de code te weten

een mogelijkheid zou kunnen zijn ( ligt er een beetje aan wat voor cijferslot het is, en hoe oud).

Maar om een slot ( eender welk ) open te krijgen berust men meestal op de onvolmaaktheid.

zie onderstaande tekeningen.

Dus als het slot gesloten is, en je trekt eraan, dan komen de 3 pinnen tegen de draaicilinders,maar omdat het niet perfect is, staat er net ietsje meer druk op 1 van de cilinders.

dus nu draai je 1 voor 1 aan de cilinders, totdat je merkt dat er minder druk op staat.

hetzelfde voor de andere 2.

Zal waarschijnlijk wel enige oefening vergen van hoe hard je moet trekken enzo, maar in theorie zou het volgens mij moeten werken

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: slot openmaken wonder de code te weten

Trouwens hoe kun je dat in hemelsnaam HOREN.Hoe gaat dat in zijn werk.
Van getal naar getal maakt ie elke keer een klikgeluidje. Voor het gemak geluid A. Op het moment dat ie bij het juiste getal aankomt, maakt ie een ander geluidje. Geluid B. Daaraan hoor je het. Althans, als je hele goede oren hebt.
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Berichten: 36

Re: slot openmaken wonder de code te weten

Bedankt

Reageer