[boinc] wetenschapsforum goes boinc

Moderator: Jan van de Velde

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 187

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Ja ik had ook nogal wat problemen. Maar we kunnen het nog wel een keer proberen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

GPU ook.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 346

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

gpu in een laptop zou ik zeker niet gebruiken... De GPU geeft veel warmte en 24/7 daarmee draaien zou ik niet aandurven.

Dat houterige/stroperige is het gevolg van het feit dat de boinc-client erg efficient is en daardoor het beeld traag opbouwt. Dat heeft in principe iedereen die de GPU gebruikt (heb ik zelf ook op mijn desktop).

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Maar aangenaam is het niet.

Verdergaan met enkel de CPU zou beter gaan dan?
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 346

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

is zeker niet aangenaam.

Ik zet zelf de gpu uit als ik met de pc bezig ben en laat de cpu rustig verder draaien.

als ik er niet achter zit dan staan beide aan.

Ik ga er vanuit dat als je alleen de CPU laat draaien je van het trage beeld af bent en er verder weinig van merkt.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

ja, ik heb de gpu ook afgezet omdat ik het teveel een inbreuk op mijn computer vond, je kunt wel instellen dat hij ophoud als je aan de pc werkt, maar ik vond het steeds vervelend dat er zo'n grote vertraging was elke keer dat ik de pc wakker schud.

De CPU schakelt Boinc uit in een tiende van een seconde, maar de GPU heeft veel langer nodig om Boinc uit te schakelen.

Gebruikersavatar
Berichten: 187

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Welke projecten kan ik eigenlijk het beste inzetten? Zoveel mogelijk? Of een select groepje?

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Een select groepke, sommige projecten hebben grote werkeenheden en korte deadlines. Plus, ik vind niet elk onderzoek even wetenschappelijk 'goed'.

Berichten: 346

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Ik zou het ook bij een select groepje houden.

Daarnaast is van belang wat je zelf een leuk doel vindt en of je punten halen belangrijk vindt.

Als dat laatste van toepassing is dan moet je kijken welk project op jouw systeem meeste punten haalt.

Voor Nvidia GPU's zal dat Primegrid zijn, voor AMD GPU's denk ik Collatz.

Daarnaast kan je met de CPU ook bij Primegrid aardig punten halen als je kiest voor de PPS Sieve.

Berichten: 81

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Als de GPU alsmaar te warm wordt bij het rekenen kan je hem altijd nog uitschakelen en toch flink wat punten verdienen bij PrimeGrid.
Als je denkt dat je een raadsel hebt opgelost, vind je meteen een nieuw raadsel dat je conclusies doet wankelen.

Gebruikersavatar
Berichten: 187

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Groot nieuws: op 30 juni gaan we over de 100 miljoen punten!

Gebruikersavatar
Berichten: 187

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

We zijn de 100 miljoen gepasseerd, maar ik krijg het idee dat het allemaal wat aan het wegzakken is. Alleen ik en Korot produceren nog wat punten, de rest nauwelijks.

Gebruikersavatar
Berichten: 419

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Dat wij zo veel punten produceren heeft volgens mij er mee te maken dat wij ook een videokaart gebruiken, waar de rest dat niet doet. Maar ondanks dat valt het ook in dit forum wat stil ja. Toch wel jammer, want zo raken we ook een deel van de 'reclame' kwijt.

Groet,

Korot
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showforum=59

Berichten: 9

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Tsja, als iemand me ff wil sponsoren, dan kan ik ook weer een nieuw systeem kopen, maar dan wel incl. silence room + airco, dan kan de PC in alle herrie zijn puntjes gaan berekenen ;)

Verschil is wel heel groot, ik pak maximaal 50.000 puntjes per maand en de top 1 tot 2,5 miljoen puntjes per maand. Toch tel ik nog iets van 20 actieve leden. Wel is Boinc vanwege performance problemen van me Laptop verdwenen en draait er ook niets meer op mijn werk PC, nieuwe gehad en is beveiligd tegen van alles en nog wat. Ik heb ook diverse andere laptop's enzo, maar daar zet ik niets op, kan zijn dat die lang niet gebruikt worden.

Ook staat daadwerkelijk mijn PC minder vaak aan. Punten sparen is leuk, maar als blijkt op de lange termijn dat ik ook euro's kan sparen door stroomvreters uit te zetten ;)
Aannames zijn de moeder van alle fouten.



Alle tiep fauten zijn express! (of ik ben vergeten de spelsjekker te gebruiken)

Gebruikersavatar
Berichten: 419

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Mwa, die silence room en airco zijn niet nodig. Ik hoor mijn pc nauwelijks, vooral niet met muziek op.

Dat je het niet op laptops zet kan ik ook begrijpen: die dingen zijn niet gemaakt om 24/7 op vol vermogen te draaien, en de koeling is daar mogelijk niet op berekend. Is ook 1 van de redenen dat BOINC niet (meer) op mijn laptop staat.

En wat de energie kosten betreft: je moet toch wat over hebben voor de wetenschap. ;) Zolang je de PC niet vaker aan hebt staan dan normaal zal het in stroom wss. niet zo veel schelen, denk ik. Hangt natuurlijk ook van PC af.

Groet,

Korot
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showforum=59

Reageer