[boinc] wetenschapsforum goes boinc

Moderator: Jan van de Velde

Reageer
Berichten: 422

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

... Zolang je de PC niet vaker aan hebt staan dan normaal zal het in stroom wss. niet zo veel schelen, denk ik. Hangt natuurlijk ook van PC af.
Dat hangt er inderdaad maar vanaf, volgens mijn berekening kom ik voor mijn pc op een meerkost van € 800 op jaarbasis. Ofwel heb ik me goed misrekent, ofwel is dit beestje nu eenmaal een energievreter.
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Berichten: 131

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Ik denk dat ik binnenkort BOINC nog eens ga aanzetten en Rosetta@Home draaien, het is een goed jaar geleden sinds ik Rosetta nog gedraaid heb.
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

volgens mijn berekening kom ik voor mijn pc op een meerkost van € 800 op jaarbasis. Ofwel heb ik me goed misrekend, ofwel is dit beestje nu eenmaal een energievreter.
Dat is dan een behoorlijke energievreter, of een behoorlijke misrekening. Er van uitgaande dat je om een of andere reden tóch 24/7 zou draaien komt dat neer op 9 eurocent per uur aan méérkosten, ofwel continu 400 W méér vermogen dan zonder distributed computing.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 419

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Jan, vergeet niet dat Yoste 2 á 3 GTX580 GPU's in zijn computer heeft zitten, en die vreten toch wel wat stroom.

Of het verschil tussen idle en max belasting idd. 400W is weet ik zo niet, maar het zou me niets verbazen.

@JonazzDJ: Mooi dat je terugkomt! ;)

Groet,

Korot
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showforum=59

Berichten: 76

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

2 van die kaarten kost toch al gauw 500 watt aan stroom in idle, laat staan in load.

Mijn kaartjes vragen al een voeding van 550 watt in idle, en in full load 850. Nu ik 24/7 op de volle 100% draai kan ik mijn moeder alleen maar lief aan kijken na de energie rekening en hopen dat ze niet boos word. ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

De verwarmingskosten kunnen tenminste omlaag? ;)

Berichten: 76

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

De verwarmingskosten kunnen tenminste omlaag? ;)


Da's waar.

Berichten: 346

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

skleinhess schreef:2 van die kaarten kost toch al gauw 500 watt aan stroom in idle, laat staan in load.

Mijn kaartjes vragen al een voeding van 550 watt in idle, en in full load 850. Nu ik 24/7 op de volle 100% draai kan ik mijn moeder alleen maar lief aan kijken na de energie rekening en hopen dat ze niet boos word. ;)
Overdrijven is ook een grote kunst.

GTX580 in SLI gebruikt in combinatie met een i7-920 in idle slechts 205W.

Onder full load gebruikt hij wel 850W.

http://www.anandtech.com/show/4239/nvidias...le-card-king/16

Dus ik denk dat er wat mis is met of je meetapparatuur of je pc als die in idle 550W verbruikt (dan is hij duidelijk niet idle)

Gebruikersavatar
Berichten: 283

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Ik heb mijn computer juist heel zuinig gekregen en hij verbruikt op full load +/- 140 Watt, ik heb een Phenom II x6 1055T die ik 0,1 volt heb undervolted en 10% overclocked en gebruik de onboard videokaart die ik niet nodig heb voor rosetta die geen GPU WU's doen.

Ik haal daarmee iets meer dan 1900 punten per dag en heb nu meer dan een miljoen punten credit opgebrouwd.

Afbeelding

Ook is het een kwestie van Boinc goed instellen, dus ook met wat minder stroomverbruik kan je heel aardig rekenen ;)

Ik denk dat mijn systeem iets van +/- EUR 180,- per jaar kost, ook mijn monitor die vaak in de slaapstand staat gebruikt maat 21 Watt maar ook die staat op een eco stand :P
Een rondje om de maan lijkt mij ook wel leuk :D

Gebruikersavatar
Berichten: 187

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Nou, ik heb een nieuw probleem: mijn kamer is te goed geisoleerd. ;) Met als gevolg dat BOINC de temperatuur tot 26 graden opdrijft. Wellicht gaat het beter in de winter, maar voorlopig blijft hij uitstaan.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Misschien komt het door die warme zon naast je.

(hahaha)

Berichten: 81

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

De verwarmingskosten kunnen tenminste omlaag? :)
Als er een thermostaat bij de verwarming zit gaat dat vanzelf.
Als je denkt dat je een raadsel hebt opgelost, vind je meteen een nieuw raadsel dat je conclusies doet wankelen.

Berichten: 37

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Hoi,

Ik heb 3 vragen:

#1 Kan ik de i-GPU (volgens mij zit die op me moederbord of cpu) extra laten mee draaien?

(Asus P8H67-M. met intel i7-2600 cpu)

#2 De HD 4xxx serie word in f@h niet ondersteund maar geld dit dan ook voor rosetta enzo.

#3 Heeft het voordeel op vanaf een SSD geheugen te folden.

#4 Moet ik dit op een Computer forum vragen? (deze vraag schiet mij net te binnen)

score: 8433





Team

Wetenschapsforum (48658)

Score

8197 (certificate)

En vanaf morgen of overmorgen gaat er Sapphire HD7970 overclocked edition mee draaien :D

Gebruikersavatar
Berichten: 419

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

1) Nee, dat kan niet. Intel GPU's worden niet gebruikt, ze zijn niet goed genoeg. Zie ook hier.

2) f@h is geen BOINC. De ondersteuning van f@h voor moderne AMD GPU's is slecht, echter BOINC accepteert wel AMD GPU's voor bepaalde projecten. Rosetta werkt echter alleen met de CPU overweg.

3) Hangt ervan af. Er wordt vooral van GPU en/of CPU gebruik gemaakt, de HDD of SSD is niet echt belangrijk. Echter, een SSD is meestal wel een goed idee voor de prestaties van je pc in het algemeen.

4) Nee hoor, hier is ook prima. Alleen, als je gaat folden, kan je de vraag beter in een topic over f@h plaatsen, i.p.v. een over BOINC.

Groeten,

Korot
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showforum=59

Berichten: 37

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

hoi,

Bedank voor je antwoord! Ik ga BOINC proberen hopen dat dit lukt. F@H staat nu op me ssd werkt goed maar ik zie geen snelheid verschil.

Groetjes.

ps: the hd7970 is up and folding :D

Reageer