[boinc] wetenschapsforum goes boinc

Moderator: Jan van de Velde

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Ok, dat zou het moeten doen. Nog meer projecten waar ik nog niet voor in het team zit?
Ik denk het niet maar dat kan kan je normaal zelf wel checken in je BOINC manager onder het tabblad 'projecten'.

Daar staat normaal een kolom met team en als daar wetenschapsforum is ingevuld dan zou alles normaal goed moeten verlopen.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

in 'advanced mode' welteverstaan.

Als het nog niet aangegeven staat terwijl je het net verandert hebt moet je even op update klikken.

Gebruikersavatar
Berichten: 187

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Ik kan bij QMC om een of andere reden niet joinen.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Wat gaat er mis?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Ik kan bij QMC om een of andere reden niet joinen.
Wat gebeurd er dan juist wanneer je dat probeerd ?

Ik heb eens gekeken en idd, enkel DPW en ikzelf doen mee aan QMC.

Als het zou lukken om dat toe te voegen dan gaan we wel heel snel vooruit gaan (blijkbaar tellen nog niet al jouw credit mee voor Wetenschapsforum).

Gebruikersavatar
Berichten: 187

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Nou ik kom wel op de team-pagina, maar er staat nergens een link om te joinen. Normaal gesproken staat er wel ergens een linkje om te joinen, maar daar dus niet.

Hebben jullie misschien iets ingesteld in dat team dat niet iedereen mag joinen? Of dat het team vol zit ofzo?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Redmess schreef:Nou ik kom wel op de team-pagina, maar er staat nergens een link om te joinen. Normaal gesproken staat er wel ergens een linkje om te joinen, maar daar dus niet.

Hebben jullie misschien iets ingesteld in dat team dat niet iedereen mag joinen? Of dat het team vol zit ofzo?
Ik zie ook geen link nergens staan.

Ikzelf heb het team aangemaakt en later heeft DePurpereWolf dat overgenomen, ik dacht toch niet dat ik een instelling gedaan heb zodat niemand anders het team kan joinen.

Misschien kan DPW dit veranderen ?

Het team bij Leiden Classical heb ik ook aangemaakt en daar kan je precies wel zonder enig probleem joinen.

Hopelijk kan DPW dit oplossen ;) , ikzelf zie niet direct iets wat ik kan doen :D

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Waarom zou jij moeten kunnen joinen Ruben, je zit er toch al bij?

Als je hier: http://qah.uni-muenster.de/home.php naar toe gaat Redmess, wat zie je dan onder 'Team'?

Zorg wel dat je ingelogged bent.

En hier: http://qah.uni-muenster.de/team_display.php?teamid=1532

De team id is 1532, mischien kun je het fixen via de Boinc manager, ik gebruik even geen pc met boinc dus ik kan je niet naar de juiste functie wijzen in de boinc manager.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Waarom zou jij moeten kunnen joinen Ruben, je zit er toch al bij?
Idd, daardoor zal de Join knop er niet staan maar wat raar is: er staat ook geen leave knop.

Gebruikersavatar
Berichten: 187

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Nou, ik zit er nu in geloof ik. Toch vreemd dat je niet kan joinen als je niet ingelogd bent, dan zou de site gewoon je wachtwoord kunnen vragen. Op deze manier is het verwarrend.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Nou, ik zit er nu in geloof ik.
Inderdaad, het is gelukt denk ik: QMC@Home

Spijtig dat die 12 000 credits nu niet meer meetellen maar vanaf nu zullen we toch weer iets sneller gaan stijgen denk ik :D . (en zeker met ons nieuw lid dat ik nu even ga verwelkomen in de daarvoor passende topic :D )
Toch vreemd dat je niet kan joinen als je niet ingelogd bent, dan zou de site gewoon je wachtwoord kunnen vragen. Op deze manier is het verwarrend.
Zolang er een PurpereWolf in de buurt is dan is er geen enkel probleem :D .

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Hitparade team Wetenschapsforum week 2



Om de leden van Boincend wetenschapsforum enthousiast te houden word er om de zoveel tijd een hitparade samengesteld. De winnaars worden geprezen, de verliezers afgestraft. :D

Team vooruitgang

Het wetenschapsforum team staat nu op plaats 12.369.

Das zo'n 500 lager dan laatste week, we hebben dus goed doorgewerkt en als het zo door gaat duurt het niet lang voordat we in de top 10k komen te staan.

De vooruitgang is in de volgende grafiek te zien. Einstein@home is een langzaam aan Seti@home aan het inhalen, maar natuurlijk heeft Seti een grote voorsprong.
wk2_points.png
wk2_points.png (11.44 KiB) 1306 keer bekeken
Legenda:
  • Blauw: Seti@home
  • Oranje: Einstein@home
  • Roze: Rosetta@home
  • Groen: Climateprediction.net
  • Wit: Spinhenge@home
  • Beige: ABC@home
  • Geel: Proteins@home
  • Lichtgroen: Quantum Monte Carlo at Home
  • Donkeroranje: LHC@home


We hebben 123,581.33 punten nu, de magische 100k is beslecht, het zal nog even duren voordat de volgende 100.000 in zicht komt, we hebben dus meer leden nodig, spreid het woord, spreid het woord. We hebben de laatste week een nieuw lid er bij gekregen: Nick House, Welkom.

Maar ik heb even zitten zoeken, en ik ben er achter gekomen dat Gijs van der Bent niet meer bij het Wetenschapsforum-team zit. Hoe kan dat?

De leden zijn als volgt: 16 leden: 6 Belgen, 8 Nederlanders, 1 Ier, en 1 internationale.

Hiervan zijn er dus maar 8 actief omdat Gijs zonder team aan het berekenen is. Verder is invictus van de lijst afgevallen en Nick er dus bij gekomen.

De volgende grafiek laat zien hoe de actieve leden onderling presteren.
wk2_users.png
wk2_users.png (13.77 KiB) 1310 keer bekeken
Erg constante gegevens van iedereen, behalve Jeroen die in de opmars zit en natuurlijk de nieuweling. Verder is ook te zien dat Gijs van de kaart aan het afvallen is, mischien als hij zich weer bij het team voegt dat het weer beter gaat.

Hop Hop Hop, Boinc in Galop

Link naar stats: http://www.allprojectstats.com/showteam.ph...&setlang=nl

en http://nl.boincstats.com/stats/boinc_team_...o&id=162929

Gebruikersavatar
Berichten: 343

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

De afgelopen 2 maanden heb ik niet meer kunnen BOINC'en wegens problemen met mijn laptop maar tegenwoordig draait hij weer op volle toeren.
Laat je PC rekenen als hij toch niets te doen heeft, en help de mensheid een handje: ga naar ons subforum Distributed Computing en doe mee met 1 van de BOINC-projecten!!!



"Anyone who is not shocked by quantum theory has not understood it." (N. Bohr)

Berichten: 53

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Een wetenschapsforum team, dit zie ik nu pas, direct eens het team joinen.
_Destroying in order to Create, Creating in order to Destroy_

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

De afgelopen 2 maanden heb ik niet meer kunnen BOINC'en wegens problemen met mijn laptop maar tegenwoordig draait hij weer op volle toeren.
Ik heb hetzelfde probleem. Hopelijk kan ik binnenkort ook terug aan de slag.
Een wetenschapsforum team, dit zie ik nu pas, direct eens het team joinen.
Inderdaad, vroeger was dit forum een subforum van het WSF café en daardoor waarschijnlijk enkel bezocht door de mensen die echt betrokken zijn bij de Distributed Computing projecten.

Deze week heeft het beheer het subforum uit het hoekje gehaald en een plaatje gegeven op de indexpagina :D .

Leuk dat je een handje komt helpen.

Onder welke naam ben je ingeschreven bij BOINC, hoe lang doe je al mee, ... ?

Reageer