[boinc] wetenschapsforum goes boinc

Moderator: Jan van de Velde

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

(illegaal) :D

Maar ik heb geen 64-bit windows XP, al de taken van Boinc zijn volgens mij gewoon C++ gecomplileerde opdrachten. Zij kunnen gewoon gebruik maken van de eventuele 64-bit architectuur van de processor.

Een OS als winXP-64 zorgt ervoor dat alles in 64-bit taal is, dus ook informatie van en naar harde schijf, geheugem, grafische kaart.

Ten minste, dat is wat ik denk, ik ben daar geen prof in.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Waar vind je dat?
Dat zou tegen de forum regels zijn :D
(illegaal)
Niet echt illegaal maar €20 voor alles van OS's, Office 2007, ... is er toch wel niet ver naast.
Maar ik heb geen 64-bit windows XP, al de taken van Boinc zijn volgens mij gewoon C++ gecomplileerde opdrachten. Zij kunnen gewoon gebruik maken van de eventuele 64-bit architectuur van de processor.

Een OS als winXP-64 zorgt ervoor dat alles in 64-bit taal is, dus ook informatie van en naar harde schijf, geheugem, grafische kaart.

Ten minste, dat is wat ik denk, ik ben daar geen prof in.
BOINC maakt er mss wel optimaal gebruik van maar wanneer ik de 64 bit versie installeer krijg ik misschien voordelen met andere programma's. Als ik wat tijd heb ga ik toch eens proberen.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Je zult problemen krijgen met drivers en randapparatuur. Sommige dingen zullen inderdaad sneller moeten gaan. Ook kun je er ineens enorm veel werkgeheugen bijproppen, bij 32-bit is dat gelimiteerd tot 4GB (zonder work-arounds)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Inmiddels ben ik nu 'gekoppeld' aan dit wetenschapsforum.
8-) leuk !!
Hoe kan ik zien, of het gelukt is?
Door te kijken of je in de statistieken van BOINC verschijnt (worden elke dag een paar keer vernieuwd). Het is dus goed mogelijk dat er een tijdje over gaat voordat je in de statistieken gaat verschijnen.

Je kan deze hier checken:
De langzaam draaiende sterrenbol is een prachtige screensaver. Vooral in een donkere kamer.

Alleen daarom al de moeite waard om je aan te sluiten.
Sommige screensaver zijn inderdaad niet slecht.

(Bedankt voor de reclame die je maakt pi.gif )

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

We hebben zojuist een nieuwe mijlpaal bereikt met het BOINC team :D .

Met BOINC-combined staan we nu in de top 20.000 !!

Om juist te zijn staan we momenteel op plaatsje 19.909 van de 66.140 met in totaal 45.276 credits. Deze plaats is te danken aan onze 10 teamleden (gerangschikt op het hoogst aantal persoonlijke credits)
  • Invictus
  • DePurpereWolf
  • Ruben01
  • Redmess
  • Merien
  • Kasper
  • ZVdp
  • Morzon
  • Mendelevium
  • Freekie2
Afbeelding

Omdat mijlpaal 20.000 toch wel belangrijk is moet dat gevierd worden, hier is al een taart:

Afbeelding

In de Nederlandse top staan we momenteel op plaats 167 van de 578 teams, hopelijk komen we daar snel in de top 100 zodat we opnieuw kunnen feesten :D :D .

Om sneller te stijgen in de rankings zijn nieuwe leden nog steeds welkom, meer informatie over BOINC kan je terugvinden in het Distributed Computing forum (subforum van WSF café) of door te klikken op de link in mijn handtekening onderaan dit bericht.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Assassinator schreef:Edit:

Zo, heb nu 3 projecten aanstaan: SETI@Home, Predictor@Home (doet nog niks) en LHCA@Home (doet ook nog niks). Ik kon Climateprediction.net niet bereiken, dat probeer ik nog wel eens. Heb ik toch weer het gevoel dat ik mijn bijdrage lever aan de wetenschap :D

Overigens, hoe kan ik bij jullie team komen?
Gisteren merkte ik op dat na een aantal maanden voor de 1e keer LHC@Home starte. Ondertussen is die WU afgerond en krijg ik geen nieuwe, ze hadden precies niet zoveel werk.

SETI@Home zal zeker werk doorsturen en is momenteel ook het grootste project van het Wetenschapsforum team (27,1% van alle credits). Predicor@Home doet niemand mee van wetenschapsforum maar jij kan hier dus verandering inbrengen (momenteel weet ik niet of ze actief zijn dus ben ik niet zeker of je werk gaat krijgen) ik ga er straks voor zorgen dat wetenschapsforum een team heeft binnen Predictor@Home. Climateprediction.net zou normaal wel moeten lukken.

Het is heel normaal dat wanneer je pc bezig is dat niet alle projecten WU's doorsturen. Wanneer er bijvoorbeeld 1 klaar is dan krijg je wel andere. Ik ben nog nooit zonder werk gevallen met de volgende projecten: Einstein, Rosetta, Seti, ABC en Spinhenge. Projecten zoals LHC hebben niet voldoende werk om continu computers aan te laten rekenen en zijn dus niet altijd actief. Andere projecten zoals SETI en Einstein die blijven werk hebben (momenteel toch).

Het team instellen kan je best eens kijken naar de eerste post in deze topic, daar kan je alle info terugvinden die je nodig hebt, het is nogal stom als ik het hier allemaal nog eens kopieer. DPW heeft alles daar klaar en duidelijk uitgelegd.

Het toevoegen van Wetenschapsforum als team kan je best wel zo snel mogelijk doen omdat anders je credits niet meetellen voor het team.

Veel BOINC plezier en hopelijk zien we je rap verschijnen in de statistieken. Als alles goed gaat ben je binnenkort nummer 11 :D .

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

LHC@home is verhuist van CERN naar het verenigd koninkrijk, na een paar maanden hebben ze dus weer veel werk-eenheden klaar staan.

http://www.interactions.org/cms/?pid=1025457

Het wetenschapsforum boinc team is nu (hopelijk) Boinc-wide Het is dus een team dat je als het goed is bij elk project kunt terug vinden.

BOINC heeft een financiering van de NSF gekregen voor drie jaar, dus we pruttelen nog wel even verder.. :D

Meer nieuws op http://boinc.berkeley.edu/

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

DePurpereWolf schreef:LHC@home is verhuist van CERN naar het verenigd koninkrijk, na een paar maanden hebben ze dus weer veel werk-eenheden klaar staan.

Het wetenschapsforum boinc team is nu (hopelijk) Boinc-wide Het is dus een team dat je als het goed is bij elk project kunt terug vinden.
Hier had ik nog niks van gehoord maar volgens mij moet je dan aan veel meer projecten meedoen, wij doen er toch maar een paar ?

Hier staat een beetje info over de BOINC-wide account: http://boinc.berkeley.edu/teams/

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Ik heb eens gekeken in deze topic en op 11 september stonden we in de top 200 van alle Nederlandse BOINC teams. Vandaag kunnen we opnieuw na deze top 200 en onze top 20000 (op wereldvlak) een mijlpaal vieren, we zijn gisteren de Nederlandse top 150 binnengevlogen :D .

Dit hebben we kunnen verwezenlijken met een team van 10 personen waarvan 7 actieve leden en daarvoor wil ik hen met deze bedanken voor hun inzet.

Een tijdje geleden heb ik horen vallen op het forum dat enkele crewleden het grootste wetenschappelijke forum van Nederland en België zijn doel rond de top 50 van Nederland zou moeten leggen.

Om even een idee te geven wat we hiervoor moeten doen zijn hier enkele cijfers:

Hier zie je het aantal credits van Wetenschapsforum (plaats 150) en de wereldranking (ongeveer 18000).

Afbeelding

Hier zie je het plaatje van nummer 50 in de Nederlandse top (ongeveer 6000):

Afbeelding

Zoals jullie kunnen zien is dat een groot verschil, als er mensen zijn die ons hiervoor willen helpen mogen ze ons team altijd komen versterken. Wie eerst meer informatie wil over BOINC mag altijd een topic openen in het Distributed Computing forum en dan zullen we ons uiterste best doen om vragen te beantwoorden.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Ik ben ook weer aan het internet geslingerd en heb al mijn projecten upgedate (werkeenheden opgestuurd), het zal nog wel een dag of wat duren voordat ik daar punten voor krijg.

Even Ruben weer inhalen.

Ik ben met mijn laptop nog maar met een project bezig: climateprediction. Daar heb ik een WE die zo'n 1000 uur in beslag neemt, ik heb hem al een maand of 3 en hij is nog maar op 12%. De einddatum is Augustus 2008 dus het kan nog wel even.

De PS3 zit nog niet aan het internet.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Even Ruben weer inhalen.
Dat zal niet zoveel moeite kosten vrees ik. Mijn pc is momenteel niet in staat om verder te werken wegens problemen met koeling :D .

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Heb je je probleem al eens in het informatica forum gesteld?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Heb je je probleem al eens in het informatica forum gesteld?
Neen maar ik vrees dat ik daar niet geholpen ga kunnen worden.

Voor de uitgang van mijn koeling (waar de warme lucht uit moet geblazen worden) was een tijdje geleden zonder dat ik het opgmerkt had een stuk isolatie voorgekomen. Iets zelfklevend dat aan de binnenzijde van de bodem van mijn laptop zat was dus losgekomen en de uitgang dichtgemaakt. Hierdoor heeft mijn ventilator meer dan een maand denk ik nogal veel moeten werken zonder dat ik het opmerkte omdat hij nogal stil was. Na een tijdje begon hij te rammelen en nu is het af en toe niet meer aan te horen.

Daarom probeer ik nu zo weinig mogelijk processen tegelijkertijd te draaien zodat hij niet te vaak moet koelen. Het grote probleem is dat wanneer ik hem wil laten herstellen mijn pc een tijdje kwijt ben en ik heb deze dagelijks nodig voor mijn studies. Zelf de ventilator vervangen is naar het schijnt onmogelijk omdat de laptop dan volledig uit elkaar gehaald moet worden (er zit geen dekseltje zoals bij een HD en een ram geheugen).

Het is dus een hardwareprobleem en daar kan men in het informaticaforum niet zoveel aan doen denk ik.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Das jammer, het is een laptop dus die zijn altijd anders.

Je kan het ook zelf te lijf met een schroevendraaier en kijken hoe ver je komt, als ja alleen de ventilator wil vervangen kun je die waarschijnlijk gewoon uitschroeven en een nieuwe instoppen. Goed idee om de afmeting van de ventilator te meten en dan op het web te zoeken naar vergelijkbare. Dan is het enkel een kwestie van in pluggen en terug in elkaar schroeven.

Ik heb een vergelijkbaar probleem, mijn laptop is nu bijna 6 jaar en die ventilator werkt niet geweldig weer. Maar ja, dat is dan ook geen dual-core geval ofzo, die heeft zijn beste tijd gehad.

Gebruikersavatar
Berichten: 187

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Pas wel op met garanties ed. Die vervallen als je zelf gaat sleutelen.

Reageer