Muziektopic

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 37

Re: Muziektopic

(MIJN MENING)

Ik vind trance, dance en alle andere synthetishce "muziek" dus geen muziek he. Zoals ik al zei is het de emotie die de muziek maakt en ik kan geen enkele stukje emotie in die styl bespeuren. Tevens vind ik dat het de charme van de muziek weghaald. Ik vind het onmenselijke geluiden die geen creativiteit uitstralen.

Ik heb een maat van me binnen een kwartier op zo een programma een dance nummer in elkaar zien zetten. Zeer spannend hoor...NOT!!!.

Muziek is een ambacht en is ook bedoelt om een boodschap (emotie) over te brengen naar de mensen die het luisteren. Ten eerste mis ik de ambacht (het bespelen van ee instrument) en ten tweede de boodschap die het probeert over te brengen. Er is helemaal geen vocaal gedeelte wat iets vertelt. Muziek zonder teks vind ik zelden mooi.

En wat stelt het live voor? Een DJ met koptelefoon op die aan knopjes staat te draaien en die zijn vuist in de lucht steekt...erg indrukwekkend.

Ik wil emoties zien op het gezicht van de zanger..ik wil de emoties in een solo horen..ik wil de emotie door mijn hele lichaam voelen en ik wil zien hoe moeilijk het is om dat nummer goed over te brengen. Dit gebeurt niet met een draaitafel en een mengpaneel. WAAR IS DE ACTIE, AMBACHT EN WAAR IS DE EMOTIE???¿¿??

Overtuig me

Ohjah...De populariteit van een styl maakt de styl toch niet beter? Populare muziek vind ik dus totaal niet intersant. De onbekende nummers zijn 9 van de 10 keer beter dan dat 1e populaire nummer.
Als echtparen echt paren hebben echtgenoten echt genoten.

Re: Muziektopic

Een ding vooraf; ik zal je niet kunnen overtuigen, iedereen heeft zijn eigen smaak/ mening/ standpunt over zijn/ haar muziekvoorkeur.

Mijn voorkeur gaat uit naar dance/ trance. Hetgeen bij jouw duidelijk niet het geval is. Het is gewoon muziek (weliswaar met de computer geproduceerd). Ik vind het vaak heerlijk simplistisch klinken. Het geeft me echt een enorme kick. Het feit dat jij vind dat deze muziek geen creativiteit uitstraalt vind ik onzin. Net als alle andere muziekproducties worden ook aan deze creaties aandacht (of moeite zoals jij dat noemt) besteed.

Ooit al eens een DJ zonder koptelefoon gezien als hij/ zij plaatjes aan het draaien is? :shock: Ik vind het knap dat ze met een beetje moeite 2 platen aan elkaar draaien, zondar dat je in de gaten hebt dat een tweede nummer aan de gang is. Zou dat draaien aan die knoppen hier iets mee van doen hebben? 8)

Je hebt gelijk dat de populariteit de stijl niet beter of slechter maakt, maar het geeft wel de voorkeur van de menigte weer. Toevallig hoor ik dan waarschijnlijk tot die menigte. ;)

Mooi bruin is niet lelijk :?:

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Muziektopic

@ JeffreyButer.

Je interprettert mijn woorden een beetje fout, ik zeg niet dat de muziek slecht is. Muziek is emotie, helemaal mee eens, Nirvana is een schoolvoorbeeld daarvan. NOFX is over het algemeen erg vrolijk. Dat is ook emotie. Neemt niet weg dat de muziek eenvoudig in elkaar zit, qua akkoorden-schema's en melodielijnen. Dat geeft niet, het roept WEL iets op. Ik vind NOFX echt heel erg leuk om te luisteren en te spelen, omdat het zo blij is, je hoort er gewoon aan af dat ze lol hebben.

En jij geeft zelf hoo op over de begaafdheid van verschillende gitaristen, en acht dat belangrijk voor die muziek ( Iron Maiden verhaal), dus dat emotie nu opeens belangrijker is dan technische kunde is jezelf tegenspreken...Emotie is essentieel, maar technische kunde kost meer moeite om te verwerven dan emotie in je muziek, mits je een rechtgeaard muzikant bent. Dan gebruik je juist je muziek om je emoties te uiten, dat kan je, of dat kan je niet. Als je het kan, denk je er niet eens bij na DAT je het kan, je doet het gewoon.
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 656

Re: Muziektopic

richel_richel schreef:Mod actie: URL verwijderd.

Deze link ging niet naar een muziekgerelateerde pagina...

Wellicht bedoelde je deze: http://www.hardcoresounds.net

DvR


allerlei wat hardere muziek veel emo enz. mooi overzicht veel te downloaden.

tip: als ik geen **** te doen heb ga ik geregeld naar die site en kies ik wat dingen uit die er wel leuk uitzien. zo ben ik heel wat interessante bandjes tegen gekomen :shock:
Staan leuke bands tussen.

Evergreen terrace is ook best vet.

Ook zag ik met een vlugge oogopslag poison the well staan.

Met name die oude EP van ze is erg lekker.
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer

Gebruikersavatar
Berichten: 37

Re: Muziektopic

@ LALA

OEPS ;) :shock: sorry dat ik je verhaal verkeerd begrepen heb maar nu heb ik het gevoel dat je mijn verhaal verkeerd begrepen hebt.

In mijn Iron Maiden verhaal vertel ik wat mij trekt in de band. Namelijk de solo's, harmoniën, melodiën en akkoord-progressies. Dit zorgt voor complexiteit in de muziek van de band. Dit komt door de muziekale begaafdheid van de gitaristen en juist dat het er 3 zijn maakt het mogelijk om de muziek complex te maken.

Ik heb in dat verhaal niet opgenomen dat ook de emotie in de muziek en zang mij aanspreekt omdat me een gegeven lijkt. Ik gebruikte het emotie verhaal als argument voor mijn mening tegen over het feit dat ik synthetische muziek niet mooi vind...
Als echtparen echt paren hebben echtgenoten echt genoten.

Berichten: 43

Re: Muziektopic

Iron Maiden is cool ja :shock: , vooral de dubbele gitaarriffs mogen er zeker zijn. Vreemd dat in een topic waar toch vooral over de wat hardere muziek gaat, AC/DC nog niet genoemd is. De show die ze (lees: Angus) geven (geeft) is werkelijk fantastisch. Daarnaast vind ik Mötley Crüe en The Black Crowes goede rock n roll bands.

Wat de rustige muziek betreft kan ik me enorm vinden in de Dire Straits. Geweldige teksten (zowel serieus als complete onzin), mooie gitaar en saxofoonsolo's en gewoon een lekkere beat (hmm, best een hiphop-woord ;) ).

Berichten: 94

Re: Muziektopic

Wat mij betreft blijft Led Zeppelin één van de beste bands ooit. Hard-rock, world, folk, country, akoestisch, you named, they got it. Jimmy Page is misschien niet de beste gitarist ooit, maar toch zeker in de toptien. Bij Led Zep is het het geheel dat telt, de stem van Robert Plant is volgens mij de zuiverste ooit gehoord. Vergeet ook niet de castagnette-voeten van drummer Bonham. De veelzijdigheid van JP Jones is ook essentieel.

Gebruikersavatar
Berichten: 266

Re: Muziektopic

nu we het over motley crue hebben. wat vinden jullie van brides of destruction (de nieuwe band van de bassist van motley crue?) ik heb ze op graspop gezien en vond het een goede act. de muziek rolt lekker door. en er zitten herkenbare rifjes in.

? hoe zijn hier de meningen over papa roach ?
Vanaf hier is alles wat het lijkt.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Muziektopic

Wat mij betreft blijft Led Zeppelin één van de beste bands ooit. Hard-rock, world, folk, country, akoestisch, you named, they got it. Jimmy Page is misschien niet de beste gitarist ooit, maar toch zeker in de toptien. Bij Led Zep is het het geheel dat telt, de stem van Robert Plant is volgens mij de zuiverste ooit gehoord. Vergeet ook niet de castagnette-voeten van drummer Bonham. De veelzijdigheid van JP Jones is ook essentieel.


Nu ben ik een beetje of topic aan het gaan, echter: Niemand heeft een compleet zuivere stem. echter er schijnt een vrouw te zijn die precies zuivere tonen kan produceren met haar stem. zo zuiver als een stemvork. Dit is volgens wetenschappers onmogelijk. Hoe dit kan? ze tasten voor zover ik weet nog steeds in het duister.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Muziektopic

Das inderdaad offtopic, Wouter, maar gebrek aan zelfkennis is jou niet te verwijten :shock:

3 frontgitaristen kan inderdaad leuke dingen opleveren: oceansize:)

Over Papa Roach kan ik kort zijn: mij te "hip". Het is tamelijk hitgevoelig, en daar ook naar geschreven. Leuk en aardig, maar niet voor mij.
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 43

Re: Muziektopic

Papa Roach? Jongetjes met gitaren noem ik dat.

Gebruikersavatar
Berichten: 266

Re: Muziektopic

wie bespeelt er hier een instrument?
Vanaf hier is alles wat het lijkt.

Berichten: 96

Re: Muziektopic

sinds 1 jaar gitaar,

Eerst acoestisch, op de gitaar van m'n vader, nu sinds 3 weken heb ik zelf een electrische gitaar. Verder pak ik af en toe een mondharmonica of een mondharp.

Over muziek zelf, ik vond vanavond nog een jazz cd van m'n ouders terug, fantastische muziek, jazz.

mvgr, Sander

Gebruikersavatar
Berichten: 37

Re: Muziektopic

Gitaar ;) ...en inderdaad jah de electrische gitaar vanwege zijn veelzijdigheid.

Ik speel het liefste de harmoniën van Iron Maiden maar ben momenteel bezig de blues te leren :shock: ...

Ooit hoop ik zo te kunnen spelen als Dave Murray (zie avatar)...geniale gitarist.
Als echtparen echt paren hebben echtgenoten echt genoten.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Muziektopic

alt sax (leuke dweil orkest achtige acties zeg maar)
"Meep meep meep." Beaker

Reageer