Ongepaste reclame

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Ongepaste reclame

Ik weet niet hoe anderen erover denken, maar persoonlijk krijg ik overal jeuk van dit soort reclame:


reclame.gif
reclame.gif (9.69 KiB) 1464 keer bekeken
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Ongepaste reclame

Ik weet niet hoe anderen erover denken, maar persoonlijk krijg ik overal jeuk van dit soort reclame
Ik snap je punt... Mooi is hij zeker niet. Maar om nu banners ook op uiterlijk af te gaan keuren vind ik weer wat ver gaan. Ik houd toch vast aan dit:
Onder ongepaste reclame verstaan we meer de dingen waar de gemiddelde persoon aanstoot aan neemt
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Re: Ongepaste reclame

Jan van de Velde schreef:Ik weet niet hoe anderen erover denken, maar persoonlijk krijg ik overal jeuk van dit soort reclame:


[attachment=4861:reclame.gif]

Het komt inderdaad opdringerig over, en doet denken aan oplichterij (U bent de ...ste bezoeker, klik nu ...).

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Ongepaste reclame

Ik snap je punt... Mooi is hij zeker niet.
Je snapt mijn punt niet, want de fraaiheid van de lay-out (of het gebrek eraan) interesseert me geen lor. Maar het is een en al vals voorwendsel om je een of andere enquête te laten invullen waarin je je complete koopgedrag moet blootleggen (of iets dergelijks) , mét contactgegevens uiteraard.


En aan die valse voorwendsels erger ik mij. Tot jeukens.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Ongepaste reclame

Hmm, voor dat soort argumenten ben ik een stuk vatbaarder!


Ik heb ook eens op de site gekeken, en inderdaad... Je krijgt een "Test je kennis"-quiz, maar als je al gelijk de kleine lettertjes eronder leest zie je "3 euro per ontvangen sound, dit is een abonnementsdienst van maximaal 9 euro per week" etc. Kortom: mensen eerst een hoop werk laten doen, en ze dan voor iets laten betalen in de hoop dat ze denken "ja, nu stoppen is zonde van alle energie".


Hoe dan ook: riekt inderdaad wel erg naar misleiding. Ik ga 'm blokkeren (al kan het enkele uren duren voordat dat effect merkbaar is)
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 12.262

Re: Ongepaste reclame

Mwoah, het is toch wel algemeen bekend hoe dat soort diensten werken?


Echt misleidend kun je ze amper meer noemen, inmiddels staat er zelfs bij dat het abo diensten zijn die je een tientje of meer in de week kosten. Een paar jaar terug was dat wel anders, dan dacht je de uitslag te krijgen voor een smsje van 50 cent ofzo, en kreeg je er daarna 5 per dag zonder dat ooit vooraf te weten :eusa_whistle:
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Ongepaste reclame

"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Ongepaste reclame

Ik stoor me nu al een poosje aan aan- en uit-flitsende reclame op jullie -overigens schitterende- website, maar ik veronderstel dat financiele noodzakelijkheden hieraan wel ten grondslag zullen liggen. Ik leg me daar volkomen bij neer. Vandaag echter merk ik tot mijn verbazing op dit 'wetenschaps'forum een link naar volgende kwak-website:
Tsja, ik had zelf Wetenschapsforum ook liever gezien zonder reclame, maar ja, voor niets gaat de zon op. Dat wil ook weer niet zeggen dat alle reclame-uitingen welkom zijn. Het doel heiligt misschien veel middelen, maar zeker niet alle ;) .

Ik veronderstel dat jullie geen controle hebben over de inhoud van deze publiciteit, maar vond dit toch net iets erover.
Gelukkig hebben we hier wel controle over, en ik deel je mening dat de genoemde banner te ver gaat. Deze zal uit de roulatie worden genomen (al kan het enige tijd duren voordat dat effect merkbaar is).

Ik wou dit gewoon even melden.


PS: Jullie doen schitterend werk, doe zo voort.
Hartelijk dank voor de melding en het compliment!

Ik zal daar even linken daar dit topic, dan zal Miels het gauw genoeg zien.
Het oorspronkelijke topic was me ook al opgevallen, maar het zo nog eens vermelden kan nooit kwaad.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Ongepaste reclame

De zwarte rectangle van deze adverteerder verschijnt de laatste dagen regelmatig. Die rectangle vergroot zichzelf dan met zo'n 130% over de content heen, heel irritant. Wil je deze ook blokkeren, Miels?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Ongepaste reclame

De reclame zelf is niet irritant, maar 'travelGirls' is nogal een rare website.

Hij is bij mij op het werk geblokkeerd voor sex content, al is het misschien meer een dating site.

Het oogt allemaal maar een beetje onguur.

Reviewtje: http://www.reviewope...elgirls-reviews

Berichten: 1

Re: Ongepaste reclame

Ik zie een advertentie staan over Filippijnse singles.Ik stoor me er niet echt aan, maar vraag me wel af, wat dit ook maar zijdelings met wetenschap te maken heeft

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Ongepaste reclame

Google matched presterende reclames bij websites, waar gewenst kunnen we advertenties op een blacklist plaatsen. Het domein van travelgirls is daaraan toegevoegd. Het kan enige tijd duren voordat het resultaat merkbaar is.


@Henk: als je ook het adres van die website doorgeeft kan ook die aan de blacklist toegevoegd worden.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Ongepaste reclame

gemeld in de bugtracker:

Ik krijg al langere tijd een advertentie van Yacht (Randstad) steevast als ik WSF open (en dan de hele sessie nooit meer). Tot vorige week was het een vervelend ding omdat menuutjes die erachter vielen niet bereikbaar waren. Dat leek een bug, aldaar gemeld.

Nu met de homepage en de aangepaste plaats van diverse knopjes zit het niet meer in de weg, maar of het nou een forumbug is of iets in die advertentie, nou komt er een grijze ruimte bóven en onder die advertentie, waardoor ik wederom functionaliteit verlies. Zie hier voor screenshot:


http://www.wetenscha...vervelend-doen/
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Ongepaste reclame

Ik haat overlays... Kan deze uitgeschakeld worden?


irri_ad.png
irri_ad.png (341.02 KiB) 1456 keer bekeken
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Re: Ongepaste reclame

Het gaat me hier meer om de vorm dan om de inhoud: met name de reclame voor MacKeeper ("werkt Uw Mac traag?") vind ik belachelijk groot. ALs het niet in een paar rgeltjes kan, dan wil ik het niet zien...

Reageer