Baardgroei

Moderator: ArcherBarry

Reageer

Baardgroei

Ik nu reeds bijna achttien jaar maar er is nog steeds niets dat er op wijst dat ik ooit baardgroei zal hebben. Mijn wangen zijn volledig glad, er groeit geen sprietje haar op. Wel heb ik een aantal haartjes op mijn kin maar deze worden maximum een 3 millimeter lang en zijn zeer dun. Het rare is dat ik reeds snorgroei vertoonde toen ik pas twaalf jaar oud was. Ik weet nog dat ik voor verschillende leeftijdsgenoten was. Er is echter niets veranderd op die zes jaar. Mijn snorbeharing groeit ook niet sneller als vroeger. Groot van gestalte ben ik ook niet. Ik heb wel oksel-en schaamhaar en wat haar op mijn onderbenen en mijn stem is zeker niet hoog. Door mij babyface en mijn kleine gestalte denkt iedereen dat ik 14-15 jaar ben in plaats van 17-18. dit vind ik behoorlijk lastig. Mijn vraag is: is het mogelijk dat mijn testosteronspiegel te laag is? KAN IK BAARDGROEI LATEN TOENEMEN ZONDER HORMONEN TE NEMEN?

Gebruikersavatar
Berichten: 334

Re: Baardgroei

prijs u gelukkig :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Baardgroei

Je hebt geen aziaten in de familie?

Als je het zeker wil weten zal je naar de huisarts moeten, die kan je testosteronniveaus meten.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Berichten: 62

Re: Baardgroei

Ook ik zeg, dat je er blij mee moet zijn. Ik heb zware baardgroei en moet me elke dag scheren. Eigenlijks 2 keer, maar daar heb ik geen zin in. Prijs je gelukkig. Waarom wil je dat eigenlijks hebben? Onzekerheid?

Re: Baardgroei

Ja, je zegt dat je er blij mee moet zijn als je geen baardgroei hebt. Ik denk toch dat dat een gevoel van zekerheid geeft als je wel baardgroei hebt. Nu vraag ik mij af of er niets scheelt aan mijn hormonenspiegel. Bovendien lijk ik door mijn babyglad gezicht een stuk jonger dan ik ben. vaak gebeurt het als ik met een paar vrienden op café ga, dat ze mij de vraag stellen of ik wel zestien ben. zijn er eigenlijk manieren om baardgroei te bevorderen zonder hormonen en dergelijke?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Baardgroei

Ik snap beide manieren om dit te benaderen. Gezien de aard van je vraag denk ik dat dit forum niet de geschikte plaats is voor je vraag.

Ga eens langs bij de huisarts of kijk op bijvoorbeeld

http://www.mediwijzer.nl/

http://www.patientenplein.nl/pp/pp.php?type=forum

..dat soort sites.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 46

Re: Baardgroei

zijn er eigenlijk manieren om baardgroei te bevorderen zonder hormonen en dergelijke?


Nee die zijn er voor zover ik weet niet. Jij hebt gewoon de pech weinig tot geen baardgroei te hebben daar zul je mee moeten leven.

Re: Baardgroei

ben 24, zonder baardgroei. Kom op zeg je bent pas 17, je moet gewoon even wachten en misschien wel tot je 30 bent, want ik ken mensen bij wie het tot die leeftijd heeft geduurd en dan nog is het niet veel

Berichten: 167

Re: Baardgroei

hoi, een vriend van me is 20 en heeft ook enkel haar op zijn snor en een heel klein beetje op zijn kin!

hij weet zekerdat hij nooit meer dan dit zal krijgen aangezien het bij hem in de familie zit en het dus erfelijk is. alle mannen daar hebben weinig of geen baardgroei. mss is dat bij jou ook erfelijk bepaald en zul je daar jammer genoeg niets aan kunnen doen *knuf* :wink:
“Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.”

Re: Baardgroei

jongen wees blij !!! ik ben 21 heb zwaar behaarde benen en mijn borst en onder rug beginnen ook al , ben als de dood dat dat mijn schouders en zo ook behaard worden , weet iemand trouwens tot welke leeftijd lichaamsbeharing doorgroeit ? [img]http://www.wetenschapsforum.nl/public/s ... nfused.gif[/img]

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Baardgroei

Haha jah, ik ben 17 en heb eigenlijk ook wel vrij sterke baardgroei, en wees blij hoor want het is soms echt vervelend om je elke dag te gaan scheren. Als ik me 's morgen scheer staat er tegen 's avond al weer best wat haartjes op ...

Ik kan eigenlijk ook wel begrijpen dat zo een 'baby-face' op sommige momenten niet zo leuk is, maar ik denk wel dat veel mensen liever geen baard hebben dan wel (want waarom gaat iedereen zich anders scheren Afbeelding )

Gebruikersavatar
Berichten: 293

Re: Baardgroei

tja wees blij...ben ook 17 en heb wel baardgroei en behoorlijk ook....echt irri...zeker nu het helemaal in is om onbehaard door het leven te gaan...ook niet leuk.

maar als het aan een tekort aan hormonen ligt (testosteron), dan is hormonen om het te bestrijden toch niet zo'n heel slecht idee? tenzij je de voordelen van een lage testosteronspiegel liever niet kwijt wilt....en dat is op zich best in te denken.

Reageer