Cursussen onderweg: status en actie

Berichten: 181

Re: Cursussen onderweg: status en actie

In physics I trust schreef:Als mensen daar heil in zien, wil ik dat wel maken tegen het einde van de vakantie.


@Nick:dat is wel héél algemeen om een cursusje over te schrijven...

Ik bedoelde gewoon om een beetje een idee te hebben van wat er in dat gebied behandeld wordt, net genoeg om te weten of dat onderdeel je al dan niet meer interesseert dan de andere onderdelen.


Hoeft voor mij trouwens niet meer, maar voor mensen die nog maar net met de fysica begonnen zijn, zou het handig kunnen zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.455

Re: Cursussen onderweg: status en actie

Een probleem wat ik toch wel vaker zie terugkomen is het opstellen van Lewisstructuren e.d. Een mini- of microcursus die eerst op basis van de octetregel het concept van moleculaire connectiviteit introduceert, en vervolgens uitbreidt naar topics als mesomerie (of hoe je het wil noemen), extended valence shells, 3D-structuur en VSEPR, dipoolmoment en misschien zelfs stereochemie. De organisatie zou zo moeten zijn dat de meer geavanceerde onderwerpen los staan van de rest en dus alleen bij "noodzaak" kunnen worden gelezen.


Ik ben wel bereid zoiets in elkaar te zetten ergens in de vakantie.
This is weird as hell. I approve.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.455

Re: Cursussen onderweg: status en actie

Toevoeging: hmm, wikibooks heeft daar al een lange tekst over
This is weird as hell. I approve.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Cursussen onderweg: status en actie

Vraag is dan, kan dat beter/helderder/opbouwender/........
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.455

Re: Cursussen onderweg: status en actie

Jan van de Velde schreef: do 21 jun 2012, 21:43
Vraag is dan, kan dat beter/helderder/opbouwender/........


Na het eens doorgelezen te hebben: ja, dat denk ik wel. Als ik wat gedisciplineerd ben.
This is weird as hell. I approve.

Reageer