Springen naar inhoud

Kauwgom verharden

• Log in om te kunnen reageren

rensus

rensus

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 februari 2009 - 09:52

Beste allemaal,

Momenteel doe ik deskresearch naar de mogelijkheid om kauwgom te verharden.
Ik wil graag weten of het scheikundig gezien mogelijk is om kauwgom te laten reageren met een stof(a), waardoor kauwgom snel verhard.(uitdroogt en niet plakkerig is)

Weet iemand of dit mogelijk is en zo ja, welke chemische samenstelling dit eventueel dan is..

mvg

bedankt

rens b

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Rhiannon

Rhiannon

• >1k berichten
  • 2749 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 19 februari 2009 - 11:23

In ieder geval werkt bevriezing het beste bij het verharden van kauwgom. Bij mijn weten zijn er geen andere stoffen die (uitgekauwde) kauwgom verharden.

Verwijderen kan daarna met ether of tetrachloorkoolstof.
Hoe minder kennis, des te onwrikbaarder het oordeel.

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8933 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 februari 2009 - 12:30

Kauwgom is voor een groot deel rubber, of liever gezegd een rubberachtig materiaal. Het is wellicht op dezelfde manier te verharden als rubber, met een zwavel-donerende stof. Maar goed afkoelen met vloeibaar stikstof werkt zeker zo goed, en wellicht zelfs beter, en is in ieder geval milieuvriendelijker.

Al moet je het daarna niet verwijderen met tetrachloorkoolstof. Dat is zwaar giftig en bijzonder slecht voor het milieu.

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Corwin

Corwin

• >25 berichten
  • 31 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 februari 2009 - 18:26

Als je het puur om het verwijderen van kauwgom te doen is kan je het mss eens met stoom proberen.

Veranderd door Corwin, 19 februari 2009 - 18:27

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures