Zeewierauto

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

Zeewierauto

hallo,

Ik las hier op het forum pas een bericht dat ging over de zeewier auto die toyota aan het ontwikkelen is.

vraagje: Hoe krijgt toyota zeewier überhaupt zo ver dat het een beetje geschikt is als carrosserie, daarmee bedoel dat het slappe zeewier hard genoeg wordt? :D

Ik zoek trouwens ook nog een onderwerp voor mijn profielwerkstuk, misschien enkele leuke tips?

alvast bedankt voor de antwoorden,

izaak

Berichten: 31

Re: Zeewierauto

Als je het bijgesloten artikel leest zal je zien dat er niet puur zeewier wordt gebruikt om de carroserie te maken.

Berichten: 3

Re: Zeewierauto

Als je het bijgesloten artikel leest zal je zien dat er niet puur zeewier wordt gebruikt om de carroserie te maken.
er zal inderdaad niet puur zeewier worden gebruikt maar er staat in het artikel ''op basis van zeewier'' dat betekent dus dat de hoofdmoot zeewier zal zijn.



in ieder geval wel bedankt voor je reactie.

izaak

Berichten: 13

Re: Zeewierauto

Ik denk Dat er een soort sandwich constructie met epoxy gemaakt wordt

Gebruikersavatar
Berichten: 10.567

Re: Zeewierauto

Zeewier kun je op dezelfde manier omzetten in basischemicaliën (dus uitgangsstoffen voor de chemische industrie) als (alle) andere biomassa. Vanuit die basischemicaliën kun je dan kunststof maken, wat je weer kunt gebruiken voor een autocarrosserie.

Uiteindelijk maakt het wat dat betreft dus niet zoveel uit of je nu zeewier gebruikt, gras of suikerbieten, maar zeewier groeit in de zee, wat dus in theorie een gigantisch te verbouwen oppervlak oplevert. Daarnaast spreekt zeewier an sich de Japanners bijzonder aan.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Reageer