Chloroform

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Chloroform

ik ben niet zeker of dit thuis hoort bij chemie of biologie, mijn munt had beslits om het hier te zetten (kop, biologie; kruis, chemie) we waren laatst in de chemie bezig chloroform en ik vroeg mijn juffrouw hoe het komt dat mensen daar door bewusteloos geraken, ze stond voor de eerste keer in haar carri�re met haar mond vol tanden. maar weten jullie het?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Chloroform

Misschien heb je wat aan de chemische naam + google: trichloormethaan

(correcte spelling voor de triviale naam = chloroform)
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 8.614

Re: Chloroform

http://en.wikipedia.org/wiki/Chloroform#Safety
As might be expected from its use as an anesthetic, inhaling chloroform vapors depresses the central nervous system. IDLH according to NIOSH is approximately 500 ppm. Breathing about 900 parts of chloroform per million parts air (900 parts per million) for a short time can cause dizziness, fatigue, and headache. Chronic chloroform exposure may cause damage to the liver (where chloroform is metabolized to phosgene) and to the kidneys, and some people develop sores when the skin is immersed in chloroform.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chloroform
Chloroform heeft een zoetige geur en smaak, en een bedwelmende werking. Hoofdpijn, slaperigheid en bewusteloosheid zijn de gevolgen van het inademen van de damp, hoewel wel meer nodig is dan een of twee teugen.

Chloroform is dan ook ongeschikt om iemand bij verrassing te bedwelmen om hem te ontvoeren, in tegenstelling tot wat detectiveromans ons willen doen geloven. Daarbij is de dosis al snel te hoog en kan het slachtoffer makkelijk overlijden. Het verschil tussen een werkzame en een dodelijke dosis is bij chloroform namelijk zeer klein.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Reageer