naar mars

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

naar mars

Wie van jullie zou naar mars gaan als hij de kans krijt ik zekker wel

Gebruikersavatar
Berichten: 481

Re: naar mars

Ik absoluut niet, wat moet je daar doen?

Ten eerste kost het zo 2 jaar (heen en terug) en ten tweede is daar amper een atmosfeer. Je zult dus zeker een aantal MAANDEN met een ruimtepak o.i.d. moeten rondlopen. (Wat zul je stinken naar 2 jaar :shock: ) Ten derde is daar voor zover we nu weten weinig of niets,.......... geen dieren, bomen, bloemen of what so ever.

Nee mij niet gezien.
Het leuke van rondzwerven is dat je nooit buiten spel kan staan.

(Charles m. Schulz, Snoopy's wijze waarheden. 1984)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: naar mars

Het lijkt mij niets. De aarde heeft nog zoveel dingen die ik nog niet heb gezien, eerst maar eens wat dichter bij huis kijken.

Re: naar mars

ja maar op de maan is ook niks en het duurd iets van 7 maanden heen en 7 maanden terug valt wel mee hoor wil het wel

Gebruikersavatar
Berichten: 481

Re: naar mars

ja maar op de maan is ook niks en het duurd iets van 7 maanden heen en 7 maanden terug valt wel mee hoor wil het wel
Meer dan een jaar!! Moet je, je dat eens voorstellen!! Eerst 7 mnd. in een klein hokkie met een paar personen, en dan een paar maanden daar (w88 op de juiste positie van de Aarde), in pak. Dan weer 7 mnd. "gezellie" in het zelfde hokje terug.

Brrrrrrr lijkt me niets.
Het leuke van rondzwerven is dat je nooit buiten spel kan staan.

(Charles m. Schulz, Snoopy's wijze waarheden. 1984)

Re: naar mars

in de tijd dat wij naar mars kunnen duurt een reis nog maar 90dagen danzkij de zogenaamde plasmamotor of het zonnescherm (gisteren discovery gekeken:D)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: naar mars

de reis naar de maan is iets van een 7 dagen heen en terug als ik mij niet vergis.

Ik wil ook niet echt gaan. toen ik klein ws leek het me het einde. maar jaren mijn vrienden, familie, vriend en gewoonweg hier te moeten missen gaat niet. Plus ik weet niet hoe het moet zijn als je weet dat je zo ver van huis bent, steeds dezelfde mensen rond je hebt, weinig privacy, weinig ruimte, nergens eens iets dat je kan doen om uit te waaien,...

de maan op zich zie ik nog wel zitten. die reis duurt niet zolang, is het net of je even op reis gaat. Alleen die ruimteziekte ben ik niet zo voor. gegarandeerd heb ik prijs :shock:

Neen, ik blijf liever met mijn 2 voetjes op de grond (deze grond :?: )

Reageer