chloor

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

chloor

waarom mag er geen chloor worden gebruikt in de schoonmaakbranche en wat doet chloor eigenlijk?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: chloor

wat doet chloor eigenlijk?
Hier vind je alvast een gedeeltelijk antwoord (gebruik de zoekfunctie van ons mooie forum!): http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...pid=50006#50006
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: chloor

In combinatie met ander middelen (bijvoorbeeld een combo van antikal en WC-eend) kan er chloorgas ontstaan. Dit is een vrij gevaarlijk gas. Het werd dan ook niet voor niets in WO I gebruikt.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: chloor

Chloorgas is zeer reactief en gaat met organisch materiaal zoals dat in poep en urine voorkomt allerlei chemische reacties aan waardoor een veelheid aan chemische stoffen ontstaat waarvan veel giftig en kankerverwekkend zijn. Zeker voor professionele schoonmakers is dat een risico dat je niet zomaar kan negeren.

Chloor reinigers reinigen verde zo goed als niet, maar zijn vooral nuttig als ontsmettend middel. Aangezien ontsmetten meestal zinloos is heeft een chloor reiniger meestal ook weinig zin. In die gevallen dat ontsmetten wel zin heeft zijn er prima andere ontsmettende reinigers in de handel.
β-Damascenon en maneschijn

Re: chloor

waarom mag er geen chloor worden gebruikt in de schoonmaakbranche en wat doet chloor eigenlijk?
Is het niet da chloor het water schoon houd en dat het de bacteriën dood?

Of ben ik mij aan het vergissen? :shock:

Berichten: 407

Re: chloor

calu schreef:waarom mag er geen chloor worden gebruikt in de schoonmaakbranche en wat doet chloor eigenlijk?
Is het niet da chloor het water schoon houd en dat het de bacteriën dood?

Of ben ik mij aan het vergissen? :shock:
dat klopt ja maar het mag niet gebruikt worden samen met andere schoonmaakmiddelen anders komt er zoals hierboven al vermeld chloorgas vrij wat erg gevaarlijk.

Reageer