Waarom is lichtsnelheid^2 leidend

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Waarom is lichtsnelheid^2 leidend

De experimenten kloppen perfect met de formules en de lichtsnelheid. Ik denk niet dat er een hogere snelheid gevonden gaat worden, anders dan hele exotische deeltjes (negatieve massa energie verhouding ofzo). Het zal in ieder geval de snelheid van het licht niet ver ontlopen. Er zijn theorieen, die steeds meer aanhang vinden, dat de lichtsnelheid wel aan het toenemen is. Als dat al zo zou zijn, dan blijft het zo dat c de maximale snelheid in het universum is. Als we nou in een paralel universum waren geboren waar de lichtsnelheid de door jou voorgestelde 10 km/u zou zijn geweest, dan was het een erg funky universum geweest, maar dat had de formule van einstein en relativistische massa niet verandert.

Wederom Fz=m*g, of g nou 10 of 20m/s2 is.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Waarom is lichtsnelheid^2 leidend

ik weet niet of het toevoegt maar

c= :shock: (1/(mu.gif0 epsilon.gif0)

en dat heeft een reden

Berichten: 11

Re: Waarom is lichtsnelheid^2 leidend

Antoon schreef:ik weet niet of het toevoegt maar

c= :shock: (1/(mu.gif0 epsilon.gif0)  

en dat heeft een reden
Onder het motto ken u formules.. staat er ergens een uitleg van deze ?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Waarom is lichtsnelheid^2 leidend

Ik heb hem de afgelopen maand een stuk of 6 keer voorbij zien komen op het forum. Hij staat uitgelegd op veel internet sites en de Wikipedia.

James Clerk Maxwell

Licht snelheidsformule!

Het is een bekende formule van Maxwell, waar hij de snelheid van de electromagnetische golven uit heeft berekend. (Dit is ook die formule waar ik het over had, die geen referentie kader had, en waaruit onder andere bedacht werd dat alles dan maar het referentie kader is)
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Re: Waarom is lichtsnelheid^2 leidend

Mkanon schreef:
Antoon schreef:ik weet niet of het toevoegt maar

c= :shock: (1/(mu.gif0 epsilon.gif0)  

en dat heeft een reden
Onder het motto ken u formules.. staat er ergens een uitleg van deze ?
Het is gewoon een kwestie van je Maxwellvergelijkingen omschrijven tot een golfvergelijking. De snelheid van die golf is dan de boven gegeven term. Het enige wat je daarvoor nodig hebt is een vectoridentiteit.

Berichten: 217

Re: Waarom is lichtsnelheid^2 leidend

Is het ook niet zo dat als er iets sneller dan de lichtsnelheid kan, dat automatisch betekent dat de lichtsnelheid niet meer constant hoeft te zijn...hetgeen in tegenspraak is met de experimentele bevindingen?
Ja informatie schijnt sneller te gaan dan het licht.....Men kan dit op het moment niet verklaren,maar Einstein had het hier al over..... :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Waarom is lichtsnelheid^2 leidend

owja?

ik dacht, dat einstein voorspelde dat als er iets was dat sneller dan het licht rijst, dat het niet informatie dragend kan zijn.

Reageer