een raar insect

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

een raar insect

ik heb een insect gevangen in de keuken het lijkt wel op een uit de kluit gewassen wesp met een hele langa angel ik heb hier wel een foto van maar hoe ik die erop moet zetten weet ik niet

Berichten: 1

Re: een raar insect

In Japan hebben ze een uit de kluiten gegroeide wesp (Vespa mandarinia) waarvan een steek jaarlijks tientallen japanners het leven kost. Dus kijk maar uit :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 193

Re: een raar insect

ik heb een insect gevangen in de keuken het lijkt wel op een uit de kluit gewassen wesp met een hele langa angel ik heb hier wel een foto van maar hoe ik die erop moet zetten weet ik niet


http://www.imageshack.us/
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet

Re: een raar insect

ik hoorde dat het een twikelaar was bestaat zoiets?


Re: een raar insect

Ik weet niet wat voor een insect het is, maar die 'angel' die jij bedoelt is volgens mij een legboor om eieren mee af te zetten.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: een raar insect

Het is een beetje vage foto, maar ik kan wel zien dat het zeker weten geen wesp is (aan de plaatsing van de vleugels) en dat dat ding aan haar achterlijf zeker weten geen angel is maar een legboor. Bedoeld om eitjes te leggen onder water, of onder de grond, of op andere lastig bereikbare plaatsen.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Re: een raar insect

dat wist ik niet dat dat ding was om eieren meet te leggen maar wat is dit voor insect?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: een raar insect

Ik denk dat dit een reuzenhoutwesp is. De vrouwtjes van de reuzenhoutwesp hebben een lange legboor en kunnen niet steken. Zie ook deze foto:Afbeelding. Geplukt van deze site: http://www.xs4all.nl/~tpgroen/encounters/h.../houtwesp.shtml
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Reageer