Springen naar inhoud

goed boek over plaatselijke flora?

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 15 juli 2005 - 14:45

Het lijkt mij een leuk idee om eens wat mer te weten te komen van de planten die in de buurt groeien. Is er een goed boek die de eigenschapppen van een de meest voorkomende planten in relatief veel detail beschrijft? Ik bedoel dus ook onkruid (het gaat me erom dat de planten in het boek veel voorkomen, niet dat ze mooi of gewenst zijn)
Ik weet niet of het uitmaakt maar ik woon in Capelle aan den IJssel, vlakbij rotterdam dus.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Dino

Dino

• >250 berichten
  • 740 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 juli 2005 - 19:24

een tof boek is nieuwe planten gids van tirion (ee mega uitgever voor bioboeken) compact en bevat de meest voorkomende soorten.
isbn: 90-5210-368-2

flora van de lage landen van tirion isbn: 90-4390-075-3
Een beter boek met een veel hoger wetenschappelijke gehalte maar het is ook een dikker boek. Mijn lievelings boek om eerlijk te zijn.

Flora van BelgiŽ, Het groothertogdom luxemburg, Noord Frankrijk en de aangrenzende gebieden van de nationale plantentuin BelgiŽ[b]
HET naslag werk van BelgiŽ en aangrenzende gebieden puur wetenschappelijk en van uiterst hoog niveau. Dus moeilijk om mee te werken.
isbn: 90-72619-23-4

xd

BioLog

BioLog

• >100 berichten
  • 116 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 juli 2005 - 10:37

De bijbel voor Flora:
Heukels' Flora van Nederland, Uitgeverij Wolters-Noordhof
ISBN 9001583431
BioLog.nl Life Sciences and BioNews

igne

igne

• >25 berichten
  • 40 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 juli 2005 - 11:36

juist, die heukels wilde ik ook net typen, maar hij werd al genoemd :shock:

• Gast

Geplaatst op 28 juli 2005 - 11:37

Ook handig en handzaam: de ANWB Natuurgids. Dieren- en plantengids voor heel Europa. Voor de natuurleken onder ons

Labstuff

Labstuff

• >250 berichten
  • 496 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 juli 2005 - 15:48

Het lijkt mij een leuk idee om eens wat mer te weten te komen van de planten die in de buurt groeien. Is er een goed boek die de eigenschapppen van een de meest voorkomende planten in relatief veel detail beschrijft? Ik bedoel dus ook onkruid (het gaat me erom dat de planten in het boek veel voorkomen, niet dat ze mooi of gewenst zijn)
Ik weet niet of het uitmaakt maar ik woon in Capelle aan den IJssel, vlakbij rotterdam dus.

In het Natuurmuseum Rotterdam verkopen ze boekjes over wilde planten in Rotterdam (er bestaan ook boekjes over andere steden dacht ik)
Het Natuurmuseum zit naast het Dijkzicht ziekenhuis

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures