Rnai

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

Rnai

ik ben bezig met mijn profielwerkstuk voor biologie.

ik wil rna-interferentie onderzoeken bij c.elegans, maar ik weet niet hoe ik c.elegans in leven moet houden en waar de spullen kan kijgen die ik nodig heb.

kan iemand me helpen?

groetjes

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Rnai

Elk C. elegans lab heeft de beschikking over de spullen die je nodig hebt. Aangezien je hier met genetisch gemodificeerde organismen te maken hebt moet je ook in specifieke ruimtes werken. Om alles zelf aan te schaffen is het financieel niet waard.

Er zijn voldoende labs die met C. elegans werken. Neem eens contact op met deze mensen zou ik zeggen. Waar zit je ergens in de buurt, misschien dat mensen hier nog een lab bij jou in de buurt weten.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 3

Re: Rnai

Hoi,

bedankt voor je reactie. ik woon in Limburg.

weet jij misschien met welk lab ik dan contact op moet nemen?

doeii

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Rnai

vanuit limburg zou je contact kunnen proberen te zoeken met de universiteit in Maastricht of Nijmegen. Zelf ben ik hier wat labs betreft niet heel bekend. Ik zou zeggen zoek even rond op de sites van de de RU en de UM. Probeer hier een onderzoeksgroep te vinden die met C. elegans werken en stuur de groepsleider of iemand anders van de groep een email met je verzoek.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 3

Re: Rnai

bedankt

ik zal eens gaan zoeken

groetjes

Berichten: 83

Re: Rnai

m tje schreef:Hoi,

bedankt voor je reactie. ik woon in Limburg.

weet jij misschien met welk lab ik dan contact op moet nemen?

doeii


Ik woon ook in limburg Misschien is de MLO in sittard ook wel een idee ? arendstraat 2 (nummer weet ik niet zeker)

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Rnai

Maken ze daar gebruik van c. elegans?
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 83

Re: Rnai

Nou ik weet bijna zeker dat ze er daar in elk geval spullen voor hebben en weten hoe je die aaltjes moet kweken

Anders Landbouw universiteit wageningen .. die hebben onderzoek gedaan naar die dingen :eusa_whistle:

(welliswaar niet in de buurt maar daar heb ik persoonlijk dan wel een ingang )

Reageer