Springen naar inhoud

Kunstmatige intelligentie (in combi met wiskunde_algoritmen en redeneren)


  • Log in om te kunnen reageren

#1

denieuwenewton

    denieuwenewton


  • 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 november 2009 - 22:01

Hallo iedereen

Ik ben bezig met een opdracht over beredeneren waarbij je uiteindelijk tot een oplossing moet komen (met redeneren) in de vorm een formule.

Met de resultaten hiervan zou ik een spel kunnen maken die goed werkt. Het spel is een soort doolhof. Je hebt een bewegende voorwerp met een begin snelheid die steeds kan toenemen als die in dezelfde richting blijft volgen. Als je de richting verandert of afremt (omdat je een obstakel tegenkomt), dan moet de beginsnelheid opnieuw op 0 moeten worden opgesteld. Wat ik wil weten is hoe je het snelste bij de finish bent met het minst aantal snelheid veranderingen, richting veranderingen (kortom hoe je het makkelijkst en snelst de obstakels kunt ontwijken en de finish bereikt)?

Je moet de formule voor de snelste manier beredeneren. Ik dacht eraan om met algoritmen aan de gang te gaan, maar ik weet het niet zeker. Kan iemand me op de goede weg helpen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

317070

    317070


  • >5k berichten
  • 5567 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 20 november 2009 - 00:48

Dat is nogal vaag verwoordt, maar normaal gezien doet men zoiets met grafen. Dijkstra als het zeker moet, A* als het snel moet. De gewichten om af te remmen en op te trekken moet je dan meegeven met je takken.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet
And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign
-Alanis Morisette-





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures