Hoe kan ik zien of mijn sluierstaart een man of vrouw is?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 6

Hoe kan ik zien of mijn sluierstaart een man of vrouw is?

hoe kan ik zien of mijn sluierstaart een man of vrouw is? ik heb er 2. en ik zal blij zijn als het een mannetje en een vrouwtje zijn. En wanneer is de paartijd?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Re: Hoe kan ik zien of mijn sluierstaart een man of vrouw is?

Een sluierstaart is een goudvis. Bij een goudvis net zoals bij zebravissen is een vrouwtje van het mannetje te onderscheiden door te letten op de vorm. Een vrouwtje heeft over het algemeen een iets dikkere buik als ze geslachtsrijp zijn.

Ze zijn geslachtsrijp wanneer ze ongeveer een jaar oud zijn. In goede condities kunnen ze in een aquarium elk moment paren (goede beluchting en verversing van water + water van ongeveer 20-28 graden). Paren kan zeker 1 keer per week, en bij elke paring kunnen ~100 eitjes worden gelegd.

Ik weet niet wat je met deze eitjes zou willen doen, mocht je ze willen eten als kaviaar zijnde dat is niet aan te raden, mocht je ze willen fokken dan is hier dusdanige expertise en set-up voor nodig dat je dit beter aan de professionals over kan laten.

Los daarvan, mocht je je vissen in een vissenkom houden dan zullen ze zich niet voortplanten doordat ze te weinig ruimte hebben, te lage temperatuur, te veel gifstoffen en te weinig zuurstof.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer