Vreemd symbool

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 352

Vreemd symbool

Ooit ben ik dit symbool tegengekomen:Afbeelding Sinds die tijd vraag ik me af waar dit symbool voor staat. Volgens Symbols.com komt dit symbool voor op een altaar uit het bronstijdperk.

(Her)kent iemand dit symbool?
In de onwetendheid kan men volmaakt gelukkig zijn.

Ward Ruyslinck

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Vreemd symbool

merceds-ster en het 'peace' teken lijken hier veel op. Hoe kan dat? :shock:
"Meep meep meep." Beaker

Re: Vreemd symbool

merceds-ster en het 'peace' teken lijken hier veel op. Hoe kan dat? :shock:
echt lang moet je over zo'n logo ook niet denken, weet je.

Re: Vreemd symbool

Jeroentje schreef:Ooit ben ik dit symbool tegengekomen:Afbeelding Sinds die tijd vraag ik me af waar dit symbool voor staat. Volgens Symbols.com komt dit symbool voor op een altaar uit het bronstijdperk.

(Her)kent iemand dit symbool?
Het is een schematische weergave van drie KuKluxKlan-leden die zojuist iemand in een drooggevallen waterput hebben gegooid. Anderzijds is niet uit te sluiten dat het hier gaat om drie menhirs die een kijkje zijn komen nemen boven dezelfde put.

Gebruikersavatar
Berichten: 98

Re: Vreemd symbool

Anonymous schreef:
Jeroentje schreef:Ooit ben ik dit symbool tegengekomen:Afbeelding Sinds die tijd vraag ik me af waar dit symbool voor staat. Volgens Symbols.com komt dit symbool voor op een altaar uit het bronstijdperk.

(Her)kent iemand dit symbool?
Het is een schematische weergave van drie KuKluxKlan-leden die zojuist iemand in een drooggevallen waterput hebben gegooid. Anderzijds is niet uit te sluiten dat het hier gaat om drie menhirs die een kijkje zijn komen nemen boven dezelfde put.
:shock:

Re: Vreemd symbool

Jeroentje schreef:Ooit ben ik dit symbool tegengekomen:Afbeelding Sinds die tijd vraag ik me af waar dit symbool voor staat. Volgens Symbols.com komt dit symbool voor op een altaar uit het bronstijdperk.

(Her)kent iemand dit symbool?
ik heb wel ergens hier iets over gelezen en dat was ook zo'n symbool.

dat werd gebruikt in de tijd van Keizer Nero...

dit teken werd gebruikt als symbool voor de christenvervolging....

het ''peace'' teken stamt ook daarvan...alleen omdat iemand het ''peace'' teken in de jaren 60 gebruikte bij een demonstratie tegen atoomwapens of zo werd het sindsdien als een ''vrede'' teken aangenomen...

ik hoop dat je hier wat aan hebt:)

Berichten: 10

Re: Vreemd symbool

Het lijkt een drie-eenheid uit te drukken. Binnen allerlei verschijnselen en fenomenen speelt drieledigheid een belangrijke rol.

Als we het trouwens toch over symbolen hebben. Wat te denken over de diepere achtergronden van de swastika?

Zie deze website: Swastika.Info.com

Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 449

Re: Vreemd symbool

Wow....interessant :shock:
I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman!!!

Homer Simpson

Reageer