Latex in word

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Latex in word

Ik weet niet goed waar ik dit topic moet starten, dus sorry als het verkeerd staat....

Ik vroeg me af of iemand van jullie weet hoe je in Microsoft Word / OpenOffice Latex codes kan gebruiken (plugins, etc..)

Alvast bedankt!
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Latex in word

In versie 2007 kan je met de ingebouwde vergelijkingseditor gewoon LaTeX typen en het wordt omgezet in symbolen.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 157

Re: Latex in word

Dat je in LaTeX kan typen en dat het vervolgens geparsed wordt klopt niet. Probeer maar \frac{2}{3} te typen...

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Latex in word

Blijkbaar maar een deel van de commando's (\int, \iint, ... , \partial, Griekse letters... doen het wel).
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Latex in word

Waarom zou je dat willen doen? Je gaat de voordelen van LaTeX combineren met de nadelen van Word. BibTeX zou je met een addon voor Word wel kunnen gebruiken.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Latex in word

Ik zou dat willen doen omdat ik enerzijds Latex kan appreciëren, zeker voor de wiskunde te typen, en anderzijds omdat ik hou van het gemak van Word waarmee je zeer snel een treffelijke lay-out bewerkstelligt.

Ik wil dus de voordelen van beide combineren.

Ik heb TexWorks nu geïntalleerd, evenals MikTex en de add-in voor Word.

Ik krijg het echter nog steeds niet voor elkaar om de Latex code te typen in Word.

Of doe ik het verkeerd?
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Reageer