Springen naar inhoud

reactie magnesiumsulfaat en salpeterzuur

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 18 augustus 2005 - 12:08

Kan iemand mij vertellen of en wat voor reactie er ontstaat wanneer salpeterzuur en magnesiumsulfaat in aanraking komen met elkaar.

En wat is de pH van magnesiumsulfaat?

bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

• Gast

Geplaatst op 18 augustus 2005 - 15:19

ik denk niet dat die stoffen met elkaar reageren
metathesis is niet mogelijk: theoretisch zou magnesiumnitraat (oplosbaar) en zwavelzuur (sterk zuur) gevormd worden. Er is geen reden waarom dit zou gebeuren want de reden voor een reactie is ofwel vormen van een gas, neerslag of zwak elektroliet en dit is hier niet het geval.
redox is eveneens niet mogelijk. salpeterzuur is een sterke oxidator maar Mg2+ zit reeds in de hoogste oxidatietrap.

sdekivit

sdekivit

• >250 berichten
  • 704 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 augustus 2005 - 17:30

dit wordt een zeer heftige reactie! je laat namelijk een aardlakalimetaal met zuur reageren. Hierdoor ontstaat een redoxreactie waarbij H2 wordt gevormd.

JanMeut

JanMeut

• >1k berichten
  • 2116 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 augustus 2005 - 19:21

dit wordt een zeer heftige reactie! je laat namelijk een aardlakalimetaal met zuur reageren. Hierdoor ontstaat een redoxreactie waarbij H2 wordt gevormd.

??

Magnesium zal idd heftig reageren, maar Mg2+ uiteraard niet.

Welke redox reactie bedoel je dan?
β-Damascenon en maneschijn

• Gast

Geplaatst op 18 augustus 2005 - 19:28

??

Magnesium zal idd heftig reageren, maar Mg2+ uiteraard niet.

Welke redox reactie bedoel je dan?

hehe :shock: las weer eens verkeerd omdat ik snel weg moest. Hier krijg je gewoon oplossing vol ionen, waarmee verder niets gebeurt.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures