Stelling: "symmetrie als criterium voor partnerkeuze neemt naarmate een vrouw de ovulatie nadert toe."

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 125

Stelling: "symmetrie als criterium voor partnerkeuze neemt naarmate een vrouw de ovulatie nadert toe."

In het artikel op http://www.exo.science.ru.nl/bronnen/biolo...rieluchtje.html

staat er dat "Symmetrie van het gezicht bij mannen als criterium voor partnerkeuze, toeneemt naarmate een vrouw de ovulatie nadert."

Mijn vraag is:

Zijn er nog criteria voor partnerkeuze waar vrouwen eigenlijk op letten, naarmate de ovulatie nadert?

Het zou me verbazen als enkel symmetrie van het mannelijk gezicht als criterium zou overheersen.

Weet iemand hier meer over?

ps: Ik weet niet goed waar ik deze vraag zou moeten plaatsen, dus indien het verplaatst wordt is dit geen probleem.
Mijn Geest. Dat is, de kennis van mijn zin en wil

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Stelling: "symmetrie als criterium voor partnerkeuze neemt naarmate een vrouw de ovulatie nadert toe."

Zijn er nog criteria voor partnerkeuze waar vrouwen eigenlijk op letten, naarmate de ovulatie nadert?
Het is onder andere bekend dat vrouwen rond de ovulatie zich meer aangetrokken voelen tot erg mannelijke gezichten.

Ditis geen geweldige bron, maar de eerste die ik zo gauw kon vinden. Misschien kun je zelf op onderzoek uitgaan?
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Reageer