Redoxreacties

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 55

Redoxreacties

Ik heb binnekort test over de redox reacties, maar ik begrijp er ni veel van, ik heb die les gemist..

ik probeer wat oefeningen te maken maar ik loop vast bij de 2e stap.. ik snap niet waar de elektronen naartoe gaan enzo.

Wil iemand me helpen aub?

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: Redoxreacties

Er zitten op dit forum genoeg mensen die je verder willen helpen, maar je zult echt een stuk duidelijker moeten zijn. De bedoeling van dit forum is niet om basiskennis te reproduceren. Ik neem ook aan dat die in je boek staat.

Als er specifieke dingen zijn in de theorie waar je tegenaan loopt, dan kun je daar vragen over stellen. Als er opgaven zijn waar je op een bepaald moment niet uitkomt, kun je die opgave bespreken in het huiswerkforum.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 55

Re: Redoxreacties

Marko schreef:Er zitten op dit forum genoeg mensen die je verder willen helpen, maar je zult echt een stuk duidelijker moeten zijn. De bedoeling van dit forum is niet om basiskennis te reproduceren. Ik neem ook aan dat die in je boek staat.

Als er specifieke dingen zijn in de theorie waar je tegenaan loopt, dan kun je daar vragen over stellen. Als er opgaven zijn waar je op een bepaald moment niet uitkomt, kun je die opgave bespreken in het huiswerkforum.
ik heb iemand nodig die me die basiskennis kan uitleggen, wat er in mn boek staat begrijp ik niet, heb een simpele uitleg nodig vn hoe ik zo'n oef moet oplossen.

Bv:

Sn2+ + Cr2O7 2- => Sn4+ + Cr3+

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: Redoxreacties

Kijk, wat er in jouw boek staat weten wij niet, en dus ook niet wat je niet snapt en waarom niet. Op deze manier kan echt niemand je verder helpen. Je zou de zoekfunctie van dit forum natuurlijk eens kunnen proberen, er staan tal van dit soort opgaven in het huiswerkforum, compleet met uitwerking. Misschien dat je daarmee geholpen bent.

Alternatief: Geef eens aan wat je wél begrepen hebt, dan kan een ander misschien zien waar je verder mee te helpen bent.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.167

Re: Redoxreacties

Een redox reactie bestaat altijd uit de som van twee halfreacties: één voor de oxidator en één voor de reduktor.

Je moet je dus altijd afvragen: wat is in dit geval de oxidator en wat is de reduktor. Daarna zoek je de desbetreffende halfreacties op in Binas of bijvoorbeeld de engelse of de nederlandse wikipedia.

Je kunt via de zoek functie van dit forum (zie rechtboven de pagina) een boel voorbeelden vinden waar redox al uitgelegd is.

Mijn reacties bijvoorbeeld hier en die van Marko hier

EDIT: ik reageerde omdat ik dacht dat Marko niet online was maar nu is ie toch net eerder.
Hydrogen economy is a Hype.

Reageer