Welke spin is dit?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Welke spin is dit?

28/06/2010 sta ik in de douche en kijk ik omhoog. Op de muur naast me zit een redelijk grote spin ( 7cm ong lengte achterste poot tot voorste wanneer niet in volledige strektoestand, zo dus gewoon zoals hij zat)

De spin had harige poten en de gewrichten van de poten zijn een beetje geel. de spin zelf is donker.

het achterste deel van de spin is plat en dit is wat ik zo raar vond. Er stond geen tekening op het achterwerk maar er was wel een relief in te vinden. zo trok het op de bandjes van een opgeblazen luchtmatras.

Wanneer ik de spin met een handdoek wou vangen en wegzetten werd deze zeer zeer agressief, de spin klom altijd de korste weg naar men hand toe..

graag zou ik iets meer willen weten ;)

Berichten: 8.614

Re: Welke spin is dit?

Tien tegen één een soort huisspin uit het geslacht Tegenaria. Zie hier voor een aantal afbeeldingen. Lijkt hij daarop? Het gedrag dat je als agressief beschouwde, is eigenlijk gewoon vluchtgedrag. Slechts weinig spinnen zijn echt agressief (en nog minder spinnen zijn én agressief én gevaarlijk).
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 2

Re: Welke spin is dit?

Tien tegen één een soort huisspin uit het geslacht Tegenaria. Zie hier voor een aantal afbeeldingen. Lijkt hij daarop? Het gedrag dat je als agressief beschouwde, is eigenlijk gewoon vluchtgedrag. Slechts weinig spinnen zijn echt agressief (en nog minder spinnen zijn én agressief én gevaarlijk).
Het is qua grootte wel juist maar de gewrichten van de poten waren geel (bijna fluogeel) en het achterste van de spin op de foto's die je me toonde zijn vol, of percies gevuld. Bij de spin dat ik tegenkwam was dit niet zo. het achterste was egt plat, waarmee ik bedoel zo plat als bv een 2 euromuntstuk

zeker en vast bedankt om te antwoorden ;)

Reageer