Onbekende stof

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 7

Onbekende stof

Gegroet iedereen,

ik heb zonet tonnen van 1000l gekocht met de bedoeling om drinkwater voor paarden in te stockeren. Nu was mijn vraag aan de verkoper of deze konden gebruikt worden om drinkwater in te stockeren, wat natuurlijk geen enkel probleem was. Daar aangekomen keek in de tonnen, daar zat voor mij een onbekende stof in. Ik vroeg uiteraard aan de verkoper wat dit was, maar dit zou geen kwaad kunnen en eenvoudig weggespoeld kunnen worden. Zo leek het in eerste instantie ook. De stof aan de bovenkant zat vrij los. Eenmaal thuisgekomen sproelde ik de tonnen uit, maar onderin de ton bleef een nogal vaste substantie plakken tegen de ton.

Beschrijving van de stof:

- Geen karakteristieke geur, lijkt zowat op een flauwe plastic geur.

- Witte, samenhangende rubber

- Lijkt opgebouwd uit allemaal kleine laagjes

- Is lichtjes elastisch

- Plakt niet of schuimt niet bij het mengen met water.

Heeft iemand een gedacht wat deze stof kan zijn en of het schadelijk is voor paarden?

Dank bij voorbaat

Met vriendelijke groeten

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Onbekende stof

Dat is niet te beantwoorden. Het aantal stoffen die aan de door jouw genoemde criteria voldoen weet ik zo niet, maar zeker is dat dit meer dan één is. Je zal met chemisch/fysische eigenschappen op de proppen moeten komen (denk aan een pH, een smeltpunt, oplosbaarheid in water of ethanol, en noem maar op). Misschien is het wel een schimmel en is het dus microbiologisch van aard.

Met de gegevens die je hier voorlegt, is je vraag helaas niet te beantwoorden.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 7

Re: Onbekende stof

Dat is juist het probleem, dat weet ik allemaal niet. Ik kan eventueel nog een foto posten.

Er staat wel een leverancier op de ton, maar ik weet niet of ik die hier zomaar mag posten.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Groeten

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Onbekende stof

Voor een analyse is ook een foto onvoldoende. Als je geen vertrouwen erin hebt dat je dit uit de ton kan verwijderen of dat het onschadelijk is neem dan contact op met de leverancier.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 7

Re: Onbekende stof

Ok,

toch bedankt voor de moeite

Groeten

Reageer