Dampspanning

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 38

Dampspanning

Voor een opdracht ben ik de dampspanning van 2,4`-DDT nodig bij 20 gCelcius. Ik heb wel een waarde gevonden, maar ben bang dat ik niet de juiste heb. Weet iemand deze dampspanning.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Dampspanning

De dampspanning van DDT bij 20 graden celsius is volgens mij:

1.3.4 Vapour pressure (volatility)

pp'-isomer 1.9 x 10-7 mm Hg at 20°C

Bronvermelding

omgerekend is dat (1pa = 133.32 mm Hg) dus dat is 253.3 x 10^-7 ofwel 2.53 x 10^-5 Pascall

Ik hoop dat je hier iets mee kan.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Re: Dampspanning

is dit niet van 4,4`-DDT?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Dampspanning

Dat weet ik niet precies. Als iemand iets beters heeft? Het zou best kunnen namelijk, dat pp'-isomer betekent voor pp twee keer dezefde getallen invullen.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Re: Dampspanning

heb nagekeken, het is idd 4,4`-DDT. De waarde van deze stof had ik al. Blijft nog steeds de vraag: wat is de Dampspanning van 2,4`-DDT oftewel o,p`-DDT.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Dampspanning

http://courses.washington.edu/kalclass/200...5/henryslaw.pdf

Blz 3: 6 x 10^-10 ATM?

Volgens mij (ik heb nu ff weinig tijd) moet het wel te vinden zijn op internet. Als ik o,p ddt en vapour pressure invul, komen er veel sites, je moet ze alleen doorspitten.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 704

Re: Dampspanning

en als je het niet kunt vinden, dan bereken je het toch gewoon even met de wet van Raoult :shock:

Reageer