Y^n=

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 71

Y^n=

Weet iemand een grafische rekenmachine (het liefst een gratis programma) dat functies in de vorm van y^n=... aan kan? Het is heel vervelend om steeds sqrt(....) en -sqrt(....) in te voeren... Ik weet niet of dit de juiste plaats is om dit te vragen, verplaats de topic maar als dat niet zo is.
Veni, Vidi, Cecidi

(Ik kwam, ik zag, ik viel dood neer)

(PM me voor meer grappige combinaties!)

Berichten: 133

Re: Y^n=

Weet iemand een grafische rekenmachine (het liefst een gratis programma) dat functies in de vorm van y^n=... aan kan? Het is heel vervelend om steeds sqrt(....) en -sqrt(....) in te voeren... Ik weet niet of dit de juiste plaats is om dit te vragen, verplaats de topic maar als dat niet zo is.
Een hp 95+

Berichten: 373

Re: Y^n=

Misschien kun je met www.wolframalpha.com een en ander aan uitkomsten krijgen? Of is een website niet wat je zoekt?

Gebruikersavatar
Berichten: 71

Re: Y^n=

Dat is precies wat ik zocht! Hartstikke bedankt!
Veni, Vidi, Cecidi

(Ik kwam, ik zag, ik viel dood neer)

(PM me voor meer grappige combinaties!)

Gebruikersavatar
Berichten: 400

Re: Y^n=

Op veel wetenschappelijke rekenmachines zit ook een knopje X^Y wat je daar prima voor kan gebruiken.

Je kunt dan met de inv knop de x^1/y uitrekenen.

Maar ook macht 0,5 is zelfde als de wortel.

Edit: zie nu dat je een grafische rekenmachine bedoelt, dus iets te voorbarig geweest, maar kun je daar ook niet de formule zo invoeren?

Gebruikersavatar
Berichten: 71

Re: Y^n=

Nee, dat kan helaas niet, de enige formuletypen die hij kan zijn formules van het type y= met als variabele x, parameter vergelijkingen van het type x(t)= en y(t)= met variabele t en poolcoördinaten r= met als variabele
\(\theta\)
. Ook heeft hij een optie om ellipsen met als variabelen x, y, a en b te tekenen, maar daarbij zijn alleen de vier variabelen te bewerken.
Veni, Vidi, Cecidi

(Ik kwam, ik zag, ik viel dood neer)

(PM me voor meer grappige combinaties!)

Reageer