Moderators: dirkwb, Xilvo
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de
Huiswerkbijsluiter
-
- Pluimdrager
- Berichten: 10.058
daar maak je een tabel bij (maak je dan bij a, b en c allemaal apart een tabel.)
Ja, maak een tabel bij:
a)R=2p+1 van 0 tot 6
-
- Pluimdrager
- Berichten: 3.505
Heb je al limieten gezien?
Limieten maakten in het leerplan van 1968 nog wel deel uit van het leerplan wiskunde voor havo (hoger algemeen voortgezet onderwijs) en v.w.o. (voorbereidend wetenschappelijk omderwijs), maar bij de invoering van wiskunde A en B voor havo is het uit de havo-lerstof geschrapt, en sinds de invoering van de Tweede Fase komt het ook niet meer bij het v.w.o. aan de orde.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
-
- Berichten: 223
Safe schreef:Ja, maak een tabel bij:
a)R=2p+1 van 0 tot 6
ok
p R
0 1
1 3
2 5
3 7
4 9
5 11
6 13
-
- Pluimdrager
- Berichten: 10.058
Wat wordt nu de toename tabel?
Je kan natuurlijk uitgaan van de gemaakte tabel en deze met de kolom 'toename' uitbreiden.
-
- Berichten: 223
Safe schreef:Wat wordt nu de toename tabel?
Je kan natuurlijk uitgaan van de gemaakte tabel en deze met de kolom 'toename' uitbreiden.
p R toename
0 1
1 3 2
2 5 2
3 7 2
4 9 2
5 11 2
6 13 2
desireedomeyer schreef:p R toename
0 1
1 3 2
2 5 2
3 7 2
4 9 2
5 11 2
6 13 2
toename is telkens 2
-
- Pluimdrager
- Berichten: 10.058
Allemaal goed. En hoe teken je dit in een toename-diagram? Wat zegt je boek hierover?
Herken je iets in de toename 2? Kan je dat verklaren?
-
- Berichten: 223
Safe schreef:Allemaal goed. En hoe teken je dit in een toename-diagram? Wat zegt je boek hierover?
Herken je iets in de toename 2? Kan je dat verklaren?
ik heb geen idee welke diagram ik moet gebruiken met staven of een gewone zeg maar
-
- Pluimdrager
- Berichten: 10.058
Dus je boek zegt hier niets over? Dat kan natuurlijk niet!!!
Het zijn staafjes met punt op het eind van het interval.
Maak nu de toename-tabellen van:
b)K=10*0.8t
c)h=-a²+6a
Je hebt een vraag niet beantwoord.
Als je wilt dat ik je verder help zal je me een plezier doen dat heel nauwkeurig te doen, dan kan ik nagaan of je denkrichting goed is.
Begrijp je dat?
-
- Berichten: 223
Safe schreef:Dus je boek zegt hier niets over? Dat kan natuurlijk niet!!!
Het zijn staafjes met punt op het eind van het interval.
Maak nu de toename-tabellen van:
b)K=10*0.8t
c)h=-a²+6a
Je hebt een vraag niet beantwoord.
Als je wilt dat ik je verder help zal je me een plezier doen dat heel nauwkeurig te doen, dan kan ik nagaan of je denkrichting goed is.
Begrijp je dat?
zal ik eerst even de diagram maken van a) en is het goed dat ik dan morgen verder ga met de rest
ik heb geen idee hoe ik hem op de pc moet maken maar heb hem wel op blad gemaakt
-
- Pluimdrager
- Berichten: 10.058
Je hoeft de tekening niet in je post te zetten, maar de tabellen van b en c wil ik wel zien.
-
- Berichten: 223
Je hoeft de tekening niet in je post te zetten, maar de tabellen van b en c wil ik wel zien.
B)
t K afname
0- 10-
1- 8 - 2
2- 6.4 - 1.6
3- 5.12- 1.28
4- 4.09 - 1.03
5- 3.28 - 0.81
6- 2.62 - 0.66
C)
a h toe/afname
0- 0-
1- 5- 5
2- 8- 3
3- 9- 1
4- 8- -1
5- 5- -3
6 - 0- -5
-
- Pluimdrager
- Berichten: 10.058
Ok, maar we spreken altijd van toename en het teken geeft aan wat die toename is.
Als je nu de diagrammen tekent hebben a en c een opvallende bijzonderheid. Kan je zeggen welke?
b ook, hoewel dat moeilijker te omschrijven is.
Wat is je volgende vraag.
-
- Berichten: 223
Safe schreef:Ok, maar we spreken altijd van toename en het teken geeft aan wat die toename is.
Als je nu de diagrammen tekent hebben a en c een opvallende bijzonderheid. Kan je zeggen welke?
b ook, hoewel dat moeilijker te omschrijven is.
Wat is je volgende vraag.
bij a is alles gelijk en bij c loopt alles gelijk af
volgende vraag
4.3
Hellingen benaderen (vanaf hier gaat het mis)
Mijn leraar heeft punten gegeven (coördinaten) het eerste punt was er helemaal maar bij het tweede punt hij hij de (x,...) gegeven maar de y dus niet die moesten we zelf bereken hij schreef uiteindelijk het antwoord op maar weet niet hoe hij er opkwam. uiteindelijk moest je dat in een formule krijgen y=ax+b
volgens mij hebben we deze al gehad
-
- Pluimdrager
- Berichten: 10.058
Ik denk dat je dat nu wel zelf kan oplossen. Maar geef anders een opgave en werk daar eerst zelf aan met de berekening in je post.
-
- Berichten: 223
Ik denk dat je dat nu wel zelf kan oplossen. Maar geef anders een opgave en werk daar eerst zelf aan met de berekening in je post.
toch heb ik daar nog een vraagje over
Ik heb de punten
(1.1) en (1.001; ...)
De tweede coördinaat (y) moesten we zelf krijgen, Docent geeft het antwoord (1.001;1.002001) maar ik heb geen idee hoe hij eraan komt.