Boeken biologie ?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 15

Boeken biologie ?

Hallo, ik had een vraagje weet alleen niet of ik ze hier moet stellen ?

Mijn vraag was, ik zit nu op de opleiding VMBO KGT 3, alleen ik zou graag meer willen weten over de biologie of virologie.

Weten jullie goede boeken waarin je veel nuttige informatie kunt vinden ?

Bedankt.
VMBO - 3 Kader Gemengd Theoretisch (KGT), Virologie, Biologie, Scheikunde.

Robby Blok , 16 jaar.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Boeken biologie ?

Wat is KGT 3 ?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 15

Re: Boeken biologie ?

Wat is KGT 3 ?


Kader Gemengt Theoretisch , 3e leerjaar.
VMBO - 3 Kader Gemengd Theoretisch (KGT), Virologie, Biologie, Scheikunde.

Robby Blok , 16 jaar.

Gebruikersavatar
Berichten: 68

Re: Boeken biologie ?

Tjah lastig te zeggen. We weten niet wat je ingangsniveau is.

Ik weet niet hoe je Engels is, maar als dat enigszins op niveau is kan je het Biology van Campbell & Reece proberen.

Dit standaardwerk omvat zo'n beetje de gehele biologie: van DNA, oersoep, dinoflagellaten tot platen en schimmels, het staat er allemaal in. Het is niveau is denk ik uitdagend voor je, maar moet te doen zijn. Het Engels is namelijk beslist niet onmogelijk, maar enige leesvaardigheid is bij elk Engelstalig studieboek gewenst.

Het boek behoort zonder twijfel tot de beste biologie boeken ter wereld, gezien de vele lovende kritieken die het boek door de jaren heeft ontvangen.

Een website die biologie op een niveau hoger dan VMBO 3 beschrijft is bioplek.org. Deze is gericht op HAVO/VWO en zou een goede start zijn. Verder is deze site Nederlandstalig.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Boeken biologie ?

De standaard werken zoals Cambell & Reece of Alberts zijn natuurlijk hele goede boeken, echter ik zie dit met alle respect niet aansluiten bij het niveau van de TS zowel op het niveau engels (zwaar gelardeerd met vaktermen) en ook op algemene kennis die je van biologie dient te hebben.

Biologie is natuurlijk een heel breed onderwerp waar je veel verschillende dingen in kan lezen. Op de boeken pagina van het ncbi kan je veel verschillende vakboeken en standaardwerken vinden. Je zou deze eens door kunnen kijken mocht je van mening zijn dat je dit niveau toch aan kan. Je zou dan nog altijd een keer een boek aan kunnen schaffen.

Als ik het me goed herinner staat er in de biologie boeken op de middelbare school. ook op havo en vwo, weinig geschreven over virologie. De meeste boeken die ik je aan zou kunnen raden zijn allemaal in het engels en waarschijnlijk te hoog gegrepen. Ik kan je wel aanraden om eens bij je plaatselijke bibliotheek te informeren naar boeken over virologie. Het is tegenwoordig een beetje in ongebruik geraakt maar de bibliotheek heeft toch boeken die voor een groot publiek leesbaar zijn.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer