Welke microscoop voor zoontje van 7 jaar

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

Welke microscoop voor zoontje van 7 jaar

hallo

ik hoop dat ik dit hier op de juiste plaats post want ik weet niet goed waar mijn vraag bij past

mijn zoontje van bijna 7 zou heel graag een microscoop hebben maar ik heb daar geen verstand van en weet niet wat ik het beste koop

hij wil heel graag bloemen, planten en allerlei dieren bekijken onder de microscoop

ik heb op een site gezien dat je met sommige ook micro-organismen kan bekijken ( dit is iets zoals schimmels denk ik )

maar waar vind je dat dan die micro organismen

ik had er ook een gezien in de winkel fun die koste +- 50 euro zou dit ook al een goeie zijn

hoe kan ik weten wat je er allemaal kan mee bekijken want in "fun" staat er niets op van wat je er kan mee bekijken

er staat wel op van x aantal keer zoem enzo maar daar heb ik geen benul van hoeveel dit zeker moet zijn om toch iets te kunnen mee bekijken

ik vraag me ook af of ik die beter via internet koop of gewoon in een speelgoedwinkel zoals "fun"

ik hoop dat jullie mij hiermee een beetje kunnen helpen

alvast bedankt voor jullie tijd

mvg

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Welke microscoop voor zoontje van 7 jaar

Het is fijn om te horen dat je zoontje zelfs op zo'n jonge leeftijd al interesse heeft in de kleine dingen uit de natuur om hem heen. Zelf denk ik dat een microscoop te lastig is om goed in te stellen voor iemand op zo'n jonge leeftijd en dat voor hem de beelden (zelfs al zijn ze goed ingesteld) tegen zullen vallen. Deze tegenvallende beelden hebben te maken met een gebrekkige preparatie, slecht gekozen subjecten en waarschijnlijk onrealistische verwachtingen.