Automatische spuit

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 4

Automatische spuit

ik zoek al een tijdje op het internet voor een spuit die automatisch indrukbaar is .

voor het verwijderen van zwevende deeltjes gebruiken we teflon- en cellulose acetaatfilters van 0.45µm en 0.2µm .

dit doen we 10x met een spuit van 5ml omdat een spuit van 50 ml onmogelijk indukbaar is .

nu is de vraag of er iemand weet of er iemand weet of het mogelijk is om een spuit van 50 ml automatisch te laten indrukken ???

alvast bedankt

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: Automatische spuit

Ik heb zo'n ding wel eens in het ziekenhuis gezien, dat leken 100 mL spuiten die daarin gingen
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.973

Re: Automatische spuit

nu is de vraag of er iemand weet of er iemand weet of het mogelijk is om een spuit van 50 ml automatisch te laten indrukken ???


Dat is wel mogelijk; epiduraalvloeistof, bijvoorbeeld bupivacaïne/sufentanil, wordt ook uit een spuit van 50 mL gedrukt. Als dit in een ziekenhuis mogelijk is, zal dit ook wel kunnen voor jouw project. Of dit ook met 100 mL mogelijk is in ziekenhuizen zoals Jan meent te hebben gezien weet ik niet...50 mL in ieder geval wel.
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Berichten: 4

Re: Automatische spuit

Dat is wel mogelijk; epiduraalvloeistof, bijvoorbeeld bupivacaïne/sufentanil, wordt ook uit een spuit van 50 mL gedrukt. Als dit in een ziekenhuis mogelijk is, zal dit ook wel kunnen voor jouw project. Of dit ook met 100 mL mogelijk is in ziekenhuizen zoals Jan meent te hebben gezien weet ik niet...50 mL in ieder geval wel.
en weet er iemand hoe ik daar meer informatie (waar te vinden , aanschaffen enz.) over zou kunnen vinden , want weet niet direct waar te beginnen zoeken ??

Gebruikersavatar
Berichten: 2.973

Re: Automatische spuit

en weet er iemand hoe ik daar meer informatie (waar te vinden , aanschaffen enz.) over zou kunnen vinden , want weet niet direct waar te beginnen zoeken ??


Als je zoekt op medische spuitpompen kom je op sites terecht waar je het een en ander aan informatie kunt inwinnen, neem eens contact op en informeer naar mogelijkheden en kosten.
Verborgen inhoud
Wellicht zoek je zoiets?
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Berichten: 4

Re: Automatische spuit

Als je zoekt op medische spuitpompen kom je op sites terecht waar je het een en ander aan informatie kunt inwinnen, neem eens contact op en informeer naar mogelijkheden en kosten.
Verborgen inhoud
Wellicht zoek je zoiets?
zeer bedankt, mits wat aanpassingen is het perfect mogelijk om zoiets te gebruiken .

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Automatische spuit

Kan je anders de situaties iets beter proberen te schetsen? Je zoekt een spuit die je automatisch wil laten indrukken... in welke context? Waarvoor wil je die gebruiken? Hoe wil je die gebruiken?
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Berichten: 4

Re: Automatische spuit

Kan je anders de situaties iets beter proberen te schetsen? Je zoekt een spuit die je automatisch wil laten indrukken... in welke context? Waarvoor wil je die gebruiken? Hoe wil je die gebruiken?
voor het verwijderen van zwevende deeltjes uit stalen omdat deze de analyse toestellen kunnen beschadigen.

en omdat de metingen door de zwevende deeltjes niet nauwkeurig genoeg zijn .

nu wordt dit gedaan dmv een spuit van 5ml met een luer-lock aansluiting die je dan 10x moet herhalen en al zeer moeilijk indrukbaar is.

met een spuit van 50 ml is het praktisch onmogelijk om in te drukken.

dus we hebben iets nodig die een spuit automatisch kan laten indrukken omdat dit met mankracht zeer tijdrovend en zwaar is .

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Automatische spuit

Wat je zoekt heet een syringe pump. Bijvoorbeeld van Harvard Apparatus.

(vaak kan je zelfs meerdere spuiten naast elkaar leggen in zo'n apparaat)
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Reageer